دفاع‌پرس بررسی می‌کند؛

«نفتالی بنت» برنده اختلافات «نتانیاهو» و «گانتز» / کار رژیم صهیونیستی به چهارمین انتخابات پارلمانی در مدت دو سال اخیر می‌رسد؟

به نظر می‌رسد که دیدگاه مشترکی میان اعضا حزب آبی و سفید به رهبری بنی گانتس برای تداوم حضور در دولت ائتلافی با نتانیاهو وجود ندارد و «نفتالی بنت» برنده اختلافات «نتانیاهو» و «گانتز» خواهد بود.
کد خبر: ۴۲۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۲ - 13October 2020

«نفتالی بنت» برنده اختلافات «نتانیاهو» و «گانتس» / کار رژیم صهیونیستی به چهارمین انتخابات پارلمانی در مدت دو سال می‌رسد؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پس از گذشت چندین ماه از ائتلاف میان نتانیاهو و گانتز، اختلافات بر سر موضوعات مهم داخلی همچنان بر سر کابینه رژیم صهیونیستی ادامه دارد، به‌طوری‌که شاید کار حتی به چهارمین انتخابات پارلمانی در مدت دو سال اخیر برسد.

به‌نظر می‌رسد که دیدگاه مشترکی میان اعضا حزب آبی و سفید به رهبری بنی‌گانتز برای تداوم حضور در دولت ائتلافی با نتانیاهو وجود ندارد؛ روزنامه تایمز اسرائیل در این باره مدعی شده است که یک گروه درحال رشد در حزب بنی‌گانتز بوجود آمده که به‌طور جدی در حال بررسی مشارکت با نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو است که دولت را سرنگون می‌کند و انتخابات چهارم ملی در آوریل ۲۰۱۹ رقم خواهد زد.

نظرسنجی اخیر منتشر شده توسط کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اگر اکنون انتخابات برگزار می‌شد، وضعیت حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو نسبت به انتخابات پیشین تغییر چندانی نخواهد یافت (با کاهش ۶ کرسی نسبت به ۳۶ کرسی کنونی)، اما حزب آبی و سفید به‌عنوان شریک اصلی دیگر در قدرت با ریزش شدید آرا رو به رو خواهد بود؛ در این میان نکته مهم این است که براساس نظرسنجی اخیر حزب اتحاد راست (یامینا) به رهبری نفتالی‌بنت پشتیبانی کافی را برای دستیابی به حدود ۲۱ کرسی به دست می‌آورد که یک جهش قابل توجه از ۶ کرسی فعلی است.

افزایش محبوبیت نفتالی‌بنت‌ به‌دلیل تغییرات ایدئولوژیک نیست؛ اولاً جایگاه نتانیاهو در حزب لیکود با ورود به پانزدهمین سال حضور در قدرت دچار فرسایش شده است و تداوم نخست‌وزیری او حتی برای اعضا کهنه کار لیکود نیز دیگر با توجه به فساد‌های او و نزدیکانش دیگر قابل تحمل نیست.

از طرف دیگر در کنار عدم مدیریت کرونا توسط نتانیاهو، نفتالی‌بنت توانسته است چهره قابل اعتمادتری برای مبارزه با همه‌گیری کرونا در میان چهره‌های سیاسی دیگر کابینه از خود نشان دهد.

در پایان باید گفت که نفتالی بنت با توجه به رویکردش در مورد برتری یهودیان و تداوم اشغالگری (الحاق کرانه باختری) در میان حزب آبی و سفید با پذیرش بیشتری برای ائتلاف کردن مواجه است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار