مدیرکل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید:

طرح «توانمندسازی روان و روحیه‌بخشی» برای ایثارگران اجرا می‌شود

«محمداسماعیل علی‌پور» با اشاره به تدوین طرح «توانمندسازی روان و روحیه‌بخشی» برای ایثارگران، گفت: محور اصلی این طرح، اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها در منزل است و بخشی از آن از طریق نرم‌افزار موبایلی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۲۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ - 12October 2020

طرح «توانمندسازی روان و روحیه‌بخشی» برای ایثارگران اجرا می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمداسماعیل علی‌پور» مدیرکل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: اداره‌کل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌مناسبت هفته سلامت روان، طرحی را با عنوان «توانمندسازی روان و روحیه‌بخشی» برای ایثارگران تدوین کرده است. این طرح با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا و حضور طولانی‌مدت ایثارگران در منزل و شرایط خاص ناشی از این محدودیت‌ها به‌ویژه برای جانبازان و ایثارگران با ریسک بالای بیماری تدوین شده است.

وی افزود: محور اصلی این طرح، اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها در منزل است و بخشی از آن از طریق نرم‌افزار موبایلی اجرا می‌شود. یکی از بخش‌های مربوط به این طرح، ارائه برنامه‌های مختلف آرامش‌بخشی و آموزشی برای ایثارگران و خانواده‌های آنان است. همچنین قصد داریم با هماهنگی‌هایی که با سازمان صدا و سیما صورت خواهد گرفت، امکان حضور ایثارگران و خانواده‌های آنان را در برنامه‌های صدا و سیما فراهم کنیم که این کار می‌تواند به دو صورت آنلاین و حضوری صورت پذیرد.

مدیرکل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سایر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در طرح «توانمندسازی روان و روحیه‌بخشی»، گفت: با توجه به اینکه پرورش گل‌ها و گیاهان آپارتمانی نقش زیادی در افزایش روحیه نشاط دارد، بخشی از این طرح به اهدای گیاهان آپارتمانی به ایثارگران اختصاص دارد. خاطره‌گویی توسط ایثارگران و برگزاری مسابقات مشترک بین ایثارگران به‌خصوص جانبازان عزیز اعصاب و روان که با همکاری جانبازان و فرزندان آن‌ها انجام شود، از دیگر برنامه‌هاست.

علی‌پور گفت: تدوین طرح «توانمندسازی روان و روحیه‌بخشی» در حال حاضر به پایان رسیده است و با برپایی کمیته‌ای مخصوص و با همراهی معاونان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران، اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار