مسؤول ایثارگران کل سپاه عنوان کرد؛

ادامه تفحص پیکر ۳۰ شهید ایرانی در سوریه/ پایان تفحص پیکر شهدا در سوریه تا سال آینده

سردار شریفی گفت: کار جست‌وجوی پیکر ۳۰ شهید ایرانی در سوریه ادامه دارد که امیدواریم تا سال آینده کشف شوند.
کد خبر: ۴۲۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰ - 13October 2020

جست‌وجوی ۳۰ پیکر شهید ایرانی در سوریه ادامه دارد/ پایان کار تفحص شهدا در سوریه تا سال آیندهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «ابوالقاسم شریفی» مسؤول ایثارگران کل سپاه با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه سوم سیما با اعلام این خبر که تعداد ۳۰ پیکر شهید ایرانی در سوریه باقی مانده است، اظهار داشت: افرادی همچون فرمانده شهید «بادپا» که از دوستان شهید سلیمانی بود و شهید «عبدالله اسکندری» اولین شهیدی که داعش سرش را به نیزه کرد در سوریه به شهادت رسیدند و عملیات تفحص برای کشف پیکر این شهدا ادامه دارد.

وی در خصوص رفتار گروه‌های تکفیری در مبادله پیکر‌های شهدا بیان کرد: داعش و گروه‌های تکفیری، چون می‌دانند برای پیکر‌ها ارزش قائلیم، بخشی از پیکر‌ها را با خود به شهر ادلب برده بودند و از طریق رابطه‌ها اعلام می‌کردند شهید ایرانی داریم که ما اعلام کردیم باید آزمایش کنیم، اگر آزمایش‌ها درست بود وارد معامله می‌‎شویم. تعدادی از مفقودین قبلاً از طریق مبادله به کشور بازگشتند. در بحث شهید حججی نمی‌خواستند پیکر را تحویل دهند؛ اما سید حسن نصرالله با اقتدار وارد عمل شد. بچه‌ها در جریان بازگشت پیکر شهید ۲۴ ساعت بدون آب و غذا ماندند.

سردار شریفی در خصوص پیش بینی‌ها برای پایان عملیات تفحص در سوریه گفت: حدود ۷۰ درصد مناطق سوریه و ۱۴ استان این کشور در اختیار داعش بوده که بخش عمده‌ای از مناطق آزاد شده است. گروه‌هایی در مناطق مختلف سوریه در حال تفحص هستند. تعدادی پیکر در مرکز ژنتیک داریم که باید آزمایش شوند. امیدواریم حداکثر تا یک سال آینده کار تفحص پیکر‌ها تمام شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها