روزشمار جنگ ایران و عراق _ 7؛

تروریست‌هایی که مدعی حقوق بشر می‌شوند

در حالی که منافقین در طول دفاع مقدس هر روز دست به کشتار دسته جمعی مردم می‌زنند، مسئول این سازمان مدعی حمایت از حقوق بشر شدند.
کد خبر: ۴۲۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۴ - 15October 2020

تروریست‌هایی که مدعی حقوق بشر می‌شوندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «آزادسازی سرزمین‌های ایران گام دوم: بستان» با عنوان فرعی «اوج‌گیری ترورهای کور؛ تشکیل دولت پس از بحران» شانزدهمین جلد از مجموعه روزشمار جنگ ایران و عراق است که وقایع روزهای 15 مهر تا 30 آذر 1360 را دربرمی‌گیرد.
این کتاب به قلم «علیرضا لطف‌الله زادگان» در 1208 صفحه مصور تدوین شده و توسط «مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس» منتشر شده است.
مطالعه روزهای جنگ تحمیلی به خصوص برای پژوهشگران و هنرمندانی که قصد ورود به این حوزه را دارند بسیار ضروری است و می‌تواند در خلق آثاری عاری از تحریف به آنها کمک کند.
بخش‌هایی از این کتاب طی روزهای آتی منتشر می‌شود که بخش هفتم آن را در ادامه می‌خوانید:

منافقان مدعی

«امروز (24 مهر) جبهه‌های جنگ، در مناطق شمال غربی و غرب کشور نسبتا آرام بود و در منطقه جنوب، نیروهای عراقی پس از پنج روز، دوباره در یک درگیری سنگین تپه 120 را در غرب رودخانه کرخه اشغال کردند. در پایان این روز نیز سه نفر از نیروهای عراقی در منطقه عملیاتی ثامن‌الائمه به نیروهای خودی پناهنده شدند.

به دنبال عملیات نیروهای ارتش در غرب کرخه ( مقابل شوش) در بیستم مهر ماه و تصرف تپه 120، امروز تیپ 17 از لشکر 10 زرهی عراق که دو روز پیش جایگزین نیروهای تیپ 27 مکانیزه از لشکر یک شد، با دو گردان تانک، سه گردان مکانیزه و یک گردان نیروی مخصوص، با حدود 650 نفر، عملیات خود را برای بازپس‌گیری این تپه_ که یک گروهان سوار زرهی و یک دسته تانک از نیروهای ارتش در آن مستقر بود _ آغاز کرد.

ابتدا نیروهای دشمن آتش تهیه سنگینی را روی منطقه مورد نظر اجرا کردند؛ سپس از جناح چپ تظاهر به تک کردند و در نهایت از جناح راست منطقه عملیاتی، تک اصلی را با تعداد 120 تانک نفربر به مواضع خودی آغاز کرده، پس از یک درگیری شدید، مواضع نیروهای خودی را اشغال کردند. در این عملیات، 43 تن از افراد خودی شهید یا زخمی و 300 تن اسیر شدند.

دو دستگاه تانک چیفتن، دو دستگاه بولدوزر، یک خودرو آمبولانس و یک خودرو حامل مهمات منهدم و دو دستگاه تانک چیفتن نیز به غنیمت نیروهای عراقی درآمد. همچنین تعدادی اسکورپین ( تانک کوچک) و نفربر پی.ام.پی. به دست نیروهای دشمن افتاد. نیروهای خودی در حال حاضر به مواضع قبلی در تپه‌های 107 و 100 عقب‌نشینی کرده و در دو کیلومتری دشمن مستقر شده‌اند.

در حالی که سازمان مجاهدین خلق( منافقین) هر روز انواع ترورها و انفجارها را انجام می‌دهد و دست به کشتار دسته جمعی مردم می‌زند، مسئول این سازمان در دیدار با مسئول روابط بین‌الملل حزب کمونیست ایتالیا مدعی حمایت از حقوق بشر شد . به گزارش خبرگزاری فرانسه، « میشل بوری» مسئول روابط بین‌المللی حزب کمونیست ایتالیا مدت 2:30 ساعت با ابوالحسن بنی‌صدر و مسعود رجوی در « اوورسوراواز» در نزدیکی پاریس ملاقات و گفت‌وگو کرد.

میشل بوری از هرگونه اضهار‌نظری درباره مفاد این گفت‌وگو خودداری کرد، اما مسعود رجوی خاطر نشان کرد این دیدار در چارچوب حمایت از حقوق بشر، که حکومت موقت تحت ریاست وی درپی آن می‌باشد، انجام شده است. رجوی سپس افزود: برای اعمال حقوق بشر با احزاب و سازمان‌های همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی تماس می‌گیرد.»

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار