رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بخش اندکی از مشمولان ۲۴ ماه خدمت می‌کنند/ کاهش خدمت سربازی مشمولان بیشتری را در برمی‌گیرد

امیر غلامرضا رحیمی‌پور گفت: طبق مصوبات جدید ستاد کل نیرو‌های مسلح، کاهش مدت خدمت سربازی تعداد مشمولان بیشتری را نسبت به افرادی که شامل افزایش خدمت شده‌اند در برمی‌گیرد.
کد خبر: ۴۲۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۳ - 14October 2020

بخش اندکی از مشمولان ۲۴ ماه خدمت می‌کنند/ کاهش خدمت سربازی مشمولان بیشتری را در برمی‌گیردامیر دریادار دوم «غلامرضا رحیمی‌پور» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به تعدیل مدت خدمت سربازی اظهار داشت: اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح متناسب با سختی خدمت دوره سربازی و درخواست مکرر جامعه مشمولان اقدام به تعدیل مدت خدمت سربازی کرده که جزئیات آن نیز به یگان‌ها و مردم شریف اطلاع‌رسانی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از دو سوم سربازان در مناطق مرزی و کمتربرخوردار خدمت می‌کنند، گفت: علی‌رغم کمبود‌هایی که در شرایط فعلی در حوزه نیروی انسانی داشتیم، این مطالبه را در دستور کار قرار دادیم و در نهایت، این مطالبات در ستاد کل نیرو‌های مسلح پس از بررسی، تصویب و به تمامی یگان‌ها ابلاغ شد.

امیر رحیمی‌پور در خصوص مفاد این ابلاغیه و تصمیمات اتخاذشده درباره تعدیل مدت خدمت سربازی بیان کرد: مدت سربازی مشمولانی که در مناطق مرزی، پرخطر و امنیتی خدمت می‌کنند، اعم از بومی و غیربومی کاهش یافته و ۱۷ ماه در نظر گرفته شده است؛ همچنین مدت سربازی افرادی غیربومی که در مناطق محروم، بد آب و هوا و کمتربرخوردار خدمت می‌کنند  به ۱۸ ماه تقلیل یافته است و افراد بومی در مناطق محروم و کمتربرخوردار نیز همچون گذشته ۲۱ ماه خدمت می‌کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: مدت خدمت سربازی مشمولان غیربومی که بیش از ۵۰ کیلومتر از موطن خود دور هستند و در مناطق شهری و خوش آب و هوا خدمت می‌کنند، همان ۲۱ ماه است.

وی ادامه داد: همچنین مطابق با ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، ستاد کل نیرو‌های مسلح مدت خدمت سربازی را برای افرادی که در شهر و موطن خود خدمت می‌کنند به ۲۴ ماه افزایش داده است که با توجه به اینکه این مشمولان در کل ۴۰ الی ۵۰ هزار نفر را در سراسر کشور تشکیل می‌دهند در واقع درصد اندکی از مشمولان ۲۴ ماه خدمت می‌کنند. با عنایت به اینکه خدمت سربازی این افراد در مناطق شهریِ برخوردار و نزدیک به محل سکونت انجام می‌شود و کمترین هزینه را دارد؛ لذا افزایش خدمت برای این دسته از مشمولان، عادلانه است.

امیر رحیمی‌پور با بیان اینکه مدت خدمت سربازی برای قشر اندکی از مشمولان ۲۴ ماه شده است، افزود: متأسفانه در برخی رسانه‌ها این موضوع به گونه‌ای عنوان شده که شائبه افزایش مدت خدمت سربازی را برای همه افراد ایجاد کرده است؛ در صورتی که به واقع این‌طور نیست و در مصوبات جدید ستاد کل نیرو‌های مسلح، کاهش مدت خدمت سربازی تعداد مشمولان بیشتری را نسبت به افرادی که شامل افزایش خدمت شده‌اند، در بر می‌گیرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان گفت: این مقررات برای مشمولان وظیفه اعزامی از تاریخ یکم آذرماه ۱۳۹۹ به بعد اجرا می‌شود و مدت خدمت تمام کارکنان وظیفه حین خدمت و تمام مشمولان وظیفه‌ای که در آبان‌ماه ۱۳۹۹، به خدمت اعزام شوند، در شمول مقررات قبلی خواهد بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار