معاون سپاه قم خبر داد؛

معرفی ۲۳۰ طلبه بسیجی برای کمک به کادر درمان در قم

مهدی کبیری پور از معرفی ۲۳۰ طلبه بسیجی برای کمک به کادر درمان در قم خبر داد.
کد خبر: ۴۲۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ - 13October 2020

معرفی ۲۳۰ طلبه بسیجی برای کمک به کادر درمان در قم//// در حال ویرایشبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «مهدی کبیری پور» معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اقدام‌های مستمری مانند همکاری با معاونت بهداشت در بحث پایش واحد‌های صنفی، آموزش و غربالگری عمومی و اصناف، همچنان در حال انجام بوده تا جایی که در ایام عزاداری محرم نیز نظارت بر هیات‌ها به کمک بسیجیان صورت گرفت.

وی افزود: در موضوع تولید ماسک، بسیج دانشجویی روزانه ۱۰۰هزار ماسک تولید و به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و جهت توزیع به تهران ارسال می‌نماید که عرضه کافی ماسک و پیشگیری از بازار سیاه در این حوزه، حاصل کار مستمر تولیدکنندگان بسیجی می‌باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم ادامه داد: در حال حاضر و به دلیل عدم نیاز انبوه، تولید گان حفاظتی، متوقف است و در صورت نیاز، خط تولید آن مجددا راه‌اندازی می‌گردد؛ از موارد دیگر قابل ذکر، می‌توان به سرکشی از خانواده بیماران، ضدعفونی اماکن، معابر عمومی و نقاط درمانی و جا‌های ضروری، کماکان ادامه داشته و در صورت اطلاع از نیاز بیشتر، با ابزار کامل‌تر از قبل، اقدام می‌کنیم.

کبیری پور تاکید کرد: در پیک جدید کرونا، ضمن جلسه با دانشگاه علوم پزشکی، اعلام آمادگی خود را در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها، بر استفاده از بیمارستان سپاه، یا تقاضا از رده‌های بالا برای استقرار بیمارستان صحرایی و در بحث نقاهتگاه، بنا به تشخیص، اعلام کردیم.

وی یادآور شد: بسیجیان حاضر در مراکز درمانی، آموزش‌های لازم را دیده اند و به کمک پرستاران و خدمه بیمارستان‌ها شتافته و یا بعنوان همراه بیمار با مراقبت و جابجایی و رفع سایر نیاز‌های آنان، جهت پیشگیری از سرایت بیماری در خانواده‎ها، می‌کوشند.

کبیری پور افزود: در صورت نیاز با همکاری قرارگاه کریمه آمار فوتی‌ها و بیماران را از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کرده و برای ضدعفونی منازل و محله‌های آن‌ها و رسیدگی به خانواده هایشان اقدام خواهیم کرد.

وی به تهیه سبد کالا توسط پایگاه‌ها و ذبح بیش از ۶۰۰ قربانی و توزیع گوشت بین نیازمندان و تعمیر لوازم خانگی ۲۲۰ خانوار محروم اشاره و افزود: مرحله آخر رزمایش بسیج با تعداد بیش از پنج هزار بسته معیشتی در روز‌های پایانی ماه صفر انجام و این رزمایش در حوزه‌ها نیز به طور غیر متمرکز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار