واعظی: آذربایجان و ارمنستان اختلافات را با گفت‎و‎گو حل و فصل کنند

رئیس دفتر رئیس جمهور در تماس تلفنی با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان تاکید کرد: آذربایجان و ارمنستان اختلافات را با گفت و گو و در چارچوب قوانین بین المللی و محترم شمردن مرزهای شناخته شده و تمامیت ارضی دو کشور حل و فصل کنند.
کد خبر: ۴۲۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ - 14October 2020

واعظی: آذربایجان و ارمنستان اختلافات را با گفت و گو حل و فصل کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در تماس تلفنی «شاهین مصطفی اف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان اظهار داشت: تهران از پیشنهاد باکو مبنی بر ایفای نقش فعالتر و پررنگ تر ایران، روسیه و ترکیه در حفظ صلح و ثبات منطقه، استقبال می کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور، توسعه روابط تهران و باکو را در راستای خواست دو ملت و منافع مشترک دو دولت دانست و با محترم شمردن تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تاکید کرد که ایران آماده ایفای نقش فعالتر در حل و فصل اختلافات آذربایجان و ارمنستان است.

وی ضمن استقبال از برقراری آتش بس، از دولتهای آذربایجان و ارمنستان خواست که با حفظ آتش بس، اختلافات خود را براساس گفت و گو و در چارچوب قوانین بین المللی و محترم شمردن مرزهای شناخته شده و تمامیت ارضی دو کشور حل و فصل کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تشکر از پیام قدردانی رئیس جمهوری آذربایجان از موضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تمامیت ارضی کشورش گفت: موضعگیری و اقدامات ما در جهت تحکیم روابط و نشان دادن عملی علاقه به دولت و ملت جمهوری آذربایجان است.

واعظی همچنین با ابراز خرسندی از روند اجرای توافقات ایران و جمهوری آذربایجان و بویژه توافقات اخیر مطروحه در گفت وگوی تلفنی روسای جمهور دو کشور، گفت: تحقق این توافقات بی تردید گام موثری در روند روابط رو به گسترش دو کشور خواهد بود.

معاون نخست وزیر آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی، با ابلاغ پیام قدردانی رئیس جمهوری کشورش گفت که ما خواهان توسعه همکاری های تهران – باکو در همه زمینه های مورد علاقه هستیم.

«شاهین مصطفی اف» همچنین با ارائه گزارشی از روند درگیری ها تاکید کرد که باکو خواهان ایفای نقش فعالتر و پررنگ تر ایران، روسیه و ترکیه در حل و فصل مشکلات منطقه است.

وی اظهار داشت: توافقات میان دو کشور نیز با شتاب در حال اجرا و پیگیری است و عملی شدن این توافقات گام موثری در توسعه همکاری های مشترک ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار