عقب‌نشینی متحدان عربستان از بندر «بلحاف» پس از تهدید امارات

بنا به گفته منابع محلی، تهدید نیرو‌های وابسته به امارات به حمله در بندر «بلحاف» باعث عقب‌نشینی نیرو‌های دولت مستعفی از اطراف این بندر مهم یمن شد.
کد خبر: ۴۲۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ - 15October 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع محلی اعلام کردند، نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی یمن از اطراف بندر «بلحاف» در استان «شبوه» در شرق یمن عقب‌نشینی کردند.

بر اساس گزارش «المشهد الیمنی»، این عقب‌نشینی پس از آن صورت می‌گیرد که نیرو‌های وابسته به امارات به عنوان طرفی که کنترل بندر بلحاف را در دست گرفته تهدید به هدف گرفتن نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی کرده است.

دوشنبه گذشته جنگنده‌های اماراتی اطراف اردوگاه «اعتصام» در شهر «مرخه» شبوه و در نزدیکی پادگان «العلم» را بمباران کردند؛ نیرو‌های اماراتی از پادگان العلم به عنوان مقری برای خود استفاده می‌کنند.

منابع آگاه اعلام کردند، نیرو‌های اماراتی، نیرو‌های دولت مستعفی را تهدید کرده هرگونه اقدام برای پیشروی به سمت بندر بلحاف را هدف خواهد گرفت.

چند روز پیش حاکم شبوه «محمد بن عدیو» از حکومت خواست برای تخلیه نیرو‌های اماراتی از تأسیسات بلحاف تلاش کند تا این بندر به روال عادی خود به عنوان بندر ویژه صادرات گاز و یک پروژه راهبرد ملی بازگردد.

بلحاف از بنادر بسیار مهم نفتی و گازی در یمن است که بیشتر از آن برای صادرات گاز مایع استفاده می‌شود.

امارات سال‌هاست بر منطقه ساحلی بلحاف دست‌اندازی کرده، جایی که بزرگترین تأسیسات یمن ویژه صادرات گاز مایع از طریق خط لوله کشیده شده از استان مأرب تا ساحل دریای مکرون در آن قرار دارد و از سال ۲۰۱۵ این صادرات متوقف شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار