۲۸ صفر؛ سوگ آخرین رسول آسمانی و سبط اکبرش

امت اسلام با در نظر داشتن مفاهیم قرآنی و سیره‌ی نبوی و شیوه‌ی راستین اهل بیت علیهم السلام، می‌توانند زمینه ساز ظهور حجت قائم شوند.
کد خبر: ۴۲۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ - 16October 2020

۲۸ صفر، سوگ آخرین رسول آسمانی و سبط اکبرشبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس‌، واپسین روز‌های ماه صفر از راه رسید و موسم عزای نبی خدا، حضرت محمد صلوات الله علیه و آله و سبط اکبرشان حضرت امام حسن علیه السلام شد. عالم در سوگ پیامبری که همه‌ی پیامبران پیش از وی آمدنش را خبر داده بودند سیاه پوش است. او که به فرموده‌ی قرآن کریم خاتم النبیین است در روز بیست و هشتم صفر سال یازدهم هجری قمری رحلت فرمود.

میراث سترگی که حضرت خاتم الانبیا از خود به جای نهاد ثقلین است. قرآن به عنوان کتابی که معجزه‌ی رسالت حضرت محمد صلوات الله علیه و آله است نخستین ماترک رسول خوبی‌ها نزد پیروانش است. کتابی که سراسر نور و روشنایی و ایمان به ذات اقدس الهی است. کتابی که هادی و هدایت‌گر است.

دومین میراثی که پیامبر عظیم الشان اسلام برای امت مسلمان به جای نهاد، همانا سیره‌ی اهل بیت علیهم السلام است. سیره و شیوه‌ی رفتار اهل بیت علیهم السلام به فرموده نبی مکرم اسلام یقینا بهترین الگو و سرمشق و راهنما برای روشن سازی راه مومنین است. عصمت فاطمه زهرا سلام الله علیها، ولایت علی ابن ابی طالب علیه السلام، صلح طلبی و انفاق حسن مجتبی و ایثار و مقاومت حسین ابن علی سید و سالار شهیدان و رفتار معصومانه‌ی ذریه عصمت و طهارت، گران بها‌ترین ارثیه محمد مصطفی است که نه تنها برای مسلمین که برای همه‌ی ابناء بشر در همه‌ی دوران‌ها به جای مانده است.

امام حسن مجتبی علیه السلام در سال پنجاه هجری قمری با تحریک عوامل کوردل بنی امیه به شهادت رسید و پرچم امامت را به امام حسین علیه السلام واگذار کردند. پرچمی که تا به امروز دست به دست همچنان در اهتزاز مانده و قرار است روزی به دست آخرین منجی برسد و جهانی را شر شروران و بدسگالان رها سازد.

یقینا امت اسلام با در نظر داشتن مفاهیم قرآنی و سیره‌ی نبوی و شیوه‌ی راستین اهل بیت هدی علیهم السلام، می‌توانند زمینه ساز ظهور آن حجت قائم شوند و سراسر پهنه‌ی گیتی را آلودگی‌ها مبرا سازند.

انتهای پیام/۱۳۳

نظر شما
پربیننده ها