بشار الجعفری: زرادخانه رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در باره زرادخانه رژیم صهیونیستی هشدار داد و خواستار اعمال فشار به این رژیم برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای آن شد.
کد خبر: ۴۲۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ - 16October 2020

بشار الجعفری: زرادخانه رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس‌، «بشار الجعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد خواستار اعمال فشار به رژیم صهیونیستی برای بازرسی و نظارت بر برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای این رژیم شد.

وی در نشست عمومی سازمان ملل گفت: «زرادخانه هسته‌ای، شیمیایی و بیوشیمیایی رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه است و همچنان یک چالش بزرگ برای سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی است».

جعفری گفت: «سوریه بار دیگر از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهد برای عاری شدن منطقه خاورمیانه از تسلیحات کشتار جمعی و فشار به رژیم صهیونیستی برای تن دادن به نظارت به همه تأسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای از سوی آژانس بین‌المللی اتمی تلاش کنند».

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد به شدت استفاده از تسلیحات کشتار جمعی از جمله تسلیحات شیمیایی را از طرف هر کشور و تحت هر شرایطی که باشد محکوم می‌کند و تأکید دارد که سوریه نه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده و نه در آینده استفاده خواهد کرد.

آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی طی جنگ داخلی در سوریه به بهانه‌های واهی استفاده از تسلیحات شیمیایی، تحریم‌هایی علیه دمشق وضع کرده و حتی برخی از مراکز و مناطق نظامی این کشور را هدف حملات موشکی خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار