پیکر مطهر شهید مدافع حرم «زکریا شیری» تشییع و خاکسپاری شد

پیکر مطهر شهید مدافع حرم «زکریا شیری» امروز مصادف با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در شهر «اقبالیه» قزوین تشییع و خاکسپاری شد.
کد خبر: ۴۲۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ - 17October 2020

پیکر مطهر شهید مدافع حرم «زکریا شیری» تشییع و خاکسپاری شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید مدافع حرم «زکریا شیری» امروز (شنبه) مصادف با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در شهر «اقبالیه» قزوین، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

خاطرنشان می‌شود، شهید مدافع حرم «زکریا شیری» نهم فروردین سال ۱۳۶۵ در «خدابنده» زنجان به‌دنیا آمد. از کودکی تا زمانی که ازدواج کرد، همیشه سعی می‌کرد از لحاظ مالی خانواده‌اش را درک کند. وی ارادت خاصی به امام حسین (ع) داشت و همیشه در ایام محرم و صفر در دسته‌های عزاداری پابرهنه شرکت می‌کرد و اصلا اهل تکبر و غرور نبود، همچنین در حضور او، به‌هیچ‌وجه غیبت انجام نمی‌گرفت.

شهید «زکریا شیری» به خانواده‌های مستمند، به‌خصوص برای تهیه جهیزیه کمک می‌کرد و خانواده‌اش این موضوع را پس از شهادتش فهمیدند. وی زمانی که پیش‌دانشگاهی خود را به پایان رساند، برای استخدام در سپاه قزوین اقدام کرد و با توجه به‌این‌که زمان خدمت سربازی او فرارسیده بود، همزمان به خدمت سربازی رفت و هشت‌ماه در سنندج خدمت کرد. پس از قبولی در سپاه، وارد دانشگاه افسری شد و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی تکاوری، به‌مدت هشت سال در تیپ صاحب‌الامر (عج) سپاه قزوین مشغول به خدمت شد.

شهید «زکریا شیری» برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و مبارزه با تکفیری‌ها، در اول صفر سال ۱۳۹۴ عازم سوریه شد و ۱۳ روز بعد یعنی ۴ آذر در منطقه «العیس» سوریه در سن ۲۹ سالگی، به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها