چهل‌سالگی سرو/

اهمیت «جهاد» در وصیت‌نامه شهدای لرستان

وصیت‌نامه‌های شهدا حاوی سفارشات ارزشمندی است که عمل کردن به آنها سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد. در لابه‌لای خطوط این وصیت‌نامه‌ها سفارش جهاد و ایستادگی در مقابل دشمن و اهمیت جهاد در راه خدا بارها تکرار شده است.
کد خبر: ۴۲۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴ - 18October 2020

اهمیت «جهاد» در وصیت‌نامه شهدای لرستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، وصیت‌نامه‌های شهدا حاوی سفارشات ارزشمندی است که عمل کردن به آنها سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد. در لابه لای خطوط این وصیت‌نامه‌ها سفارش به  ایستادگی در برابر دشمن و اهمیت جهاد در راه خدابارها تکرار شده است. بدین منظور برخی از وصیت‌نامه‌های گهربار شهدای لرستان را ورق زدیم و مطالبی را که مرتبط با جهاد و مقاومت بود در ذیل آوردیم:

شهید احمد دهقانی

خداوندا به ما توانايی ده تا پرچم لا اله الا الله را در تمام جهان برافرازيم  تا اين انقلاب ايران، انقلاب جهانی باشد و يك انقلاب باشد كه مورد پسند صاحب حقش امام زمان(عج)باشد. خدایا ما را به راه راست هدايت كردی و راهی که مورد پسند صاحب حقش امام زمان(عج) باشد.

 شهید محمد ولی احمدی

سخنی چند با شما رزمندگان كه بعد از ما به كربلا می‌رويد دارم، بگوييد حسين جان من عاشق و مشتاق زيارت قبر شما بودم ولی لياقت زيارت را نداشتم. ای مردم شهيد پرور بگوييد، حسين جان ما اهل كوفه نبوديم و ديديد كه چگونه امام زمان عصر را ياری كرديم و به ندای امام مان لبيك گفتيم. بنده استوار دوم تكاور محمد ولی احمدی جمعی لشگر پيروز 58  تكاوری ذوالفقار می‌باشم و مدت 6 سال متوالی است كه در جبهه‌های حق عليه باطل و نور عليه ظلمت با دشمن بعثی می‌جنگم زيرا اسلام عزيز احتياج دارد كه با خون پاك ما آبياري شود تا دست پليد دشمنان جهانخوار اسلام به آن نرسد.

شهید اردشیر نقدی

با عرض سلام  به محضر مبارك بقيه الله الاعظم  مهدي (عج) امام عزيز رهبر مسلمين جهان و سلام  دورد بر ملت اسلامی ايران  در اين هنگام  كه عزم جزم  نمودم بی‌آلايش  به درگاه  خدا روی آورده و در طلب پيروزی براي ايران  اسلامی عزیز  هستم  خود را بنده‌ای  حقير می‌دانم  احساس سبكی‌  می‌كنم  در حالی  كه فردای  آينده  در مصاف با دشمنان دين كشور كشته  خواهم  شد، در آن  وقت  بر خود  می‌بالم و  احساس  فخر و غرور  می‌كنم  و به هدف  والا و مقدس و با ارزشی كه اينگونه  مرا به صراط حسينی شهادت رهنمون می‌گرداند، می‌انديشم و به دشمن ذليل اجازه نخواهم داد به دستاوردهاي  انقلاب  خوبمان، به آرمان‌های اسلامي  به ناموس  هزاران  مسلمان  جان  بركف  دست  درازی  كند  من حراست  از دين  را به جان  خود  ترجيح  می‌دهم و هدف  من كسب  افتخارات  ارزنده و پيروزی برای اسلام و مسلمین  است  ولی چنانچه خواست  حق تعالی  بر شهادتم  باشد  آنرا  با آغوش  باز پذيرا  هستم 

شهید حجت الله خسروی

 خانواده عزيزم سفارش می‌كنم  هيچ وقت حسين زمان را تنها نگذاريد چون اين جنگ، جنگ حق عليه باطل است و فرماندهی آن حسين زمان خمينی بت شكن است.

داریوش نوایی

خدمت مادر عزيزم سلام عرض می‌کنم که با  رنج ها و مشقت های فراوان من را بزرگ و تقديم به  جمهوري اسلامی نموده، مادر عزیزم از شما خيلی ممنون و متشكرم كه مرا تربيت نمودید که اكنون مشغول خدمت به اسلام  هستم و در خدمت ارتش  جمهوری اسلامی در جبهه‌های جنگ مشغول دفاع می‌باشم مادر بزرگوارم اگر فرزندت در اين راه  كشته شد با استقامت و صبر و شكيبایی خود باعث نا اميدی دشمنان اسلام گرديده‌ای و حال كه سعادت بزرگی نصيبم شده که بتوانم  بار ديگر در عمليات دشمن‌شكن شركت كنم خوشحال هستم، از نعمت‌های بزرگ شهادت در راه خداست و ای مردم از اين نعمت خدادادی استفاده لازم را بكنيد

شهید شاهمراد نقدی

من شهادت را با آغوشی باز می‌پذيرم و جانم را تقديم  اسلام و ايران و قرآن  می‌كنم و اجازه دخالت را به هيچ  ابرقدرتی نخواهم داد زيرا سرنوشت كشور را خودمان بايد رقم بزنيم.

مجید شاهوردی

خانواده عزيزم سفارش می‌كنم  هيچ وقت حسين زمان را تنها نگذاريد چون اين جنگ، جنگ حق عليه باطل است و فرماندهی آن حسين زمان خمينی بت شكن است.

شهید هرمز بهاروند

خدايا بحق نيكان درگاهت اين نور چشم ملت ايران، اين بت‌شكن زمان اين نگاه دارنده پرچم اسلام را برای اين ملت زجركشيده و اسارت ديده محفوظ بدار. (آمين يا رب العالمين) من با عزمی راسخ و قدمی استوار در راهی پا می‌نهم که وظيفه شرعی و اسلامی خود می‌دانم كه با خون خود دينم را به اين مرز و بوم ادا كنم. خدايا وقتي می‌بينم كه بر خود و ملتم چه آمده بود و بياد می‌آورم چه به روز كشور مسلمانم آمده چه می‌توان كرد وقتی كه  می‌بينم باز می‌خواهند كشور عزیزم را به‌طرف غرب و شرق سوق دهند آيا می‌توان ساكت نشست آيا می‌توان ديد كه دين و مذهبت مورد هجوم دست نشاندگان امپرياليسم باشد و ساكت ماند در اين موقع من بر خود واجب می‌بينم كه در  راهی‌ كه پا نهاده‌ام مرا ياري فرما و  به فيض شهادت نائل گردان.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها