حجت‌الاسلام رئیسی مطرح کرد؛

مشکلات معیشتی مردم راه حل‌های اقتصادی دارد نه راهکار سیاسی

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مشکلات معیشتی امروز مردم، راه حل‌های اقتصادی دارد نه راهکار سیاسی گفت: مسئولان و سیاسیون از حاشیه‌سازی پرهیز کنند و به مسائل اصلی مردم بپردازند.
کد خبر: ۴۲۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ - 19October 2020

مشکلات معیشتی امروز مردم، راه حل‌های اقتصادی دارد نه راهکار سیاسیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قوه قضاییه با بیان اینکه مشکلات معیشتی امروز مردم، راه حل‌های اقتصادی دارد نه راهکار سیاسی اظهار داشت: مسئولان و سیاسیون از حاشیه‌سازی پرهیز کنند و به مسائل اصلی مردم بپردازند؛ «معیشت» و «مقابله با کرونا»، دو دغدغه اصلی امروز مردم است.

وی ادامه داد: تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا باید کارشناسانه، متقن و با ثبات باشد و در مقام اجرا، از موضع حاکمیتی به آن پایبند باشند.

رئیس دستگاه قضا گفت: سند امنیت قضایی، براساس تکلیف قانون برنامه ششم توسعه ابلاغ شد؛ محتوای این سند، حق الناس است که قبل از اینکه موضوع مدعیان دروغین حقوق بشر باشد اولا آموزه قرآن کریم و پیامبر رحمت است ثانیا تاکید همیشگی امام و رهبری بوده است.

وی اضافه کرد: مهمتر از ابلاغ سند، اجرای سند است، همکاران قضایی خود را در اجرای سند، مکلف بدانند؛ برای اجرای سند امنیت قضائی، نیازمند عزم و اراده جدی هستیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: موضوع سند امنیت قضایی، حق الناس است؛ این حق قبل از غربی‌ها مورد تاکید نبی مکرم اسلام بوده است؛ ممکن است بگویند مواد سند امنیت قضایی در قانون اساسی آمده است؛ مهم اراده اجرای این موارد است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه مهمتر از شکست سیاسی آمریکا در تداوم تحریم تسلیحاتی، لغو همه تحریم‌های ظالمانه اقتصادی آمریکا و غربی‌ها علیه ایران است که متاسفانه روز به روز، درحال افزایش است، بیان کرد: باید تولید قدرت کنیم تا بتوان با دست پر مقابل زورگویان بایستیم؛ سازوکار تولید قدرت بی‌اثر کردن تحریم‌ها و تسهیل معیشت مردم است.

وی با بیان اینکه کسانی که تصور می‌کنند می‌توانند مرتکب جرم شوند و با فرار از کشور از چنگال عدالت بگریزند سخت در اشتباهند، اظهار داشت: دولت‌های غربی پناهگاه مفسدان اقتصادی و دزدان بیت‌المال نشوند؛ پول این‌ها برای شما برکتی ایجاد نمی‌کند؛ باید به مردم و خزانه کشور برگردد. کسانیکه به بیت‌المال دست‌اندازی کرده‌اند بدانند آرام نخواهند بود و اموال به یغما رفته را بازخواهیم گرداند.

«محمد مهدی حاج محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه، از هدف‌گذاری این سازمان برای اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان خبر داد و گفت: آمار اشتغال زندانیان در سال ۹۸، ۱۵ درصد بوده که با تمهیدات اندیشیده شده، این آمار در ۶ ماهه اول امسال به ۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت آن است که این رشد بدون ایجاد ظرفیت‌های جدید و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و در همین شرایط دشوار کرونایی که بسیاری از زندانیان در مرخصی به سر می‌برند، محقق شده است.

عملکرد موفق دادگستری کرمان و هرمزگان در کاهش جمعیت کیفری
رئیس سازمان زندان‌ها همچنین از اجرای دستورالعمل رئیس قوه قضاییه برای ورود شورای حل اختلاف به زندان‌ها خبر داده و عملکرد استان‌های گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و کهکیلویه و بویراحمد را در این زمینه قابل تقدیر دانسته و همپنین از اقدامات دادگستری استان‌های کرمان و هرمزگان در اهتمام به اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری تقدیر کرد.

رئیس قوه قضاییه با تقدیر از هدف‌گذاری سازمان زندان‌ها برای اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان، این اقدام را علاوه بر بازدارندگی از وقوع جرم و حرفه‌آموزی موجب افزایش تولید و تأمین مالی زندانیان و خانواده‌های آن‌ها دانست و به روسای کل داگستری‌ها و دادستان‌ها دستور داد تا نسبت به تحقق این هدف گذاری تا پایان سال جاری اهتمام لازم را در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام افزود: اصلاح مجرمین یکی از وظایف قانونی ماست و برای این امر تکلیف قانون اساسی داریم. برخی فکر می‌کنند مأموریت ما با محکوم کردن تمام می‌شود در صورتی که مأموریت ما، هم پیشگیری و هم رسیدگی به جرم و هم کیفر و اصلاح مجرمین است و البته اصلاح مجرمین نیاز به یک کار جدی تحولی دارد و با شیوه‌های گذشته محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار