روزشمار جنگ ایران و عراق ـ 11؛

امام خمینی (ره): هدف معاندان از نفوذ، پوساندن سپاه از درون است

امروز حفظ حیثیت سپاه پاسداران بر همه مخصوصاً خودتان، لازم است، باید سعی شود از اختلاف بپرهیزید اگر شما با هم اختلاف داشته باشید مردم هم از شما زده می شوند. ضدانقلاب و اجانب برای ازبین بردن اتحاد شما با نفوذ اقدام می‌کنند تا شما را از درون بپوسانند.
کد خبر: ۴۲۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۳ - 20October 2020

هدف معاندان از نفوذ پوساندن سپاه از درون استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «آزادسازی سرزمین‌های ایران گام دوم: بستان» با عنوان فرعی «اوج‌گیری ترورهای کور؛ تشکیل دولت پس از بحران» شانزدهمین جلد از مجموعه روزشمار جنگ ایران و عراق است که وقایع روزهای 15 مهر تا 30 آذر 1360 را دربرمی‌گیرد.

این کتاب به قلم «علیرضا لطف‌الله زادگان» در 1208 صفحه مصور تدوین شده و توسط «مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس» منتشر شده است.

مطالعه روزهای جنگ تحمیلی به خصوص برای پژوهشگران و هنرمندانی که قصد ورود به این حوزه را دارند بسیار ضروری است و می‌تواند در خلق آثاری عاری از تحریف به آنها کمک کند.

بخش‌هایی از این کتاب طی روزهای آتی منتشر می‌شود که بخش یازدهم آن را در ادامه می‌خوانید:

حفظ حیثیت سپاه

«امام خمینی در دیدار حجت الاسلام محلاتی (نماینده امام در سپاه)، محسن رضایی (فرمانده کل سپاه) و شورای مرکزی سپاه پاسداران با ایشان، با یادآوری اقدامات و عملکرد مخالفان روحانیت در زمان رضاشاه، علت مخالفت آنان را سودمندبودن روحانیت برای کشور اعلام و حمله مخالفان به سپاه را از این منظر ارزیابی کرد. امام خمینی در این دیدار، سپاه را به حفظ وحدت داخلی، تبعیت از اسلام فقاهتی و دقت در آموزش های عقیدتی فراخواند و بر پرهیز از تندروی و حفظ وجاهت سپاه در میان مردم تأکید کرد. ایشان در این دیدار فرمودند:

باید بعضی از تجربیاتی را که در طول زندگی دارم، به شما بگویم: از وقتی که رضاخان در ایران بر سر کار آمد، من متوجه بودم و این طور می فهمیدم که هرچیزی که برای اسلام مفیدتر بود، حمله به آن بیشتر می شد. آن روز روحانیت مهم ترین پایگاه ملت در مقابل اجانب بود، لذا، شدیدترین حملات به آن می شد. با شعر و نثر و هرچه داشتند، به آن حمله می کردند و برای اضمحلالش، درهای بعضی از ادارات را به روی آنان گشودند و در حوزه ها و شهرها، به قدری آنان را در فشار قرار دادند که ما از صبح تا به شام، در باغ ها زندگی می کردیم.

با عاشورا و تبلیغات اسلامی شدیداً مخالفت کردند، چون می دانستند این پایگاهی است برای رسوایی حکومت ها. حال، ضدانقلاب و اجانب علاوه بر روحانیت، به سپاه هم حمله می کنند. از این حملات، انسان می فهمد که سپاه برای ایران و اسلام مفید است. سپاه باید بیشتر از این، تابع اسلام فقاهت شود و نقایص خود را جبران نماید تا برای اسلام و نهضت مفیدتر گردد. مسائلی را باید گوشزد کنم:

اول اینکه باید سعی شود اعضای شورا در کمال تفاهم باشند و از اختلاف بپرهیزند و الاّ شکست می خورند. امروز مردم متوجه اند و اگر - خدای نکرده - شما با هم اختلاف داشته باشید، خوب می فهمند و از شما زده می شوند. شما باید کاری کنید تا مردم همان گونه که تابه حال شما را پذیرفته اند، بپذیرند. تمام ایران یک ارگان سیاسی است، ضدانقلاب و اجانب اگر دیدند برای ازبین بردن اتحاد شما با حمله نظامی نمی شود کار کرد، با نفوذ اقدام می نمایند تا شما را از درون بپوسانند. امروز حفظ حیثیت سپاه پاسداران بر همه مخصوصاً خودتان، لازم است.

دوم اینکه باید سعی شود بین ائمه جمعه و سپاه پاسداران تفاهم باشد. اختلاف بین امام جمعه و سپاه امری عادی نیست، بلکه دستی در کار است و عده ای این کار را می کنند تا هم سپاه و هم روحانیت را تضعیف نمایند و با روش خاصی وارد شده اند. باید اشخاصی را مأمور کنید تا اگر در شهری اختلافی بین روحانیت و سپاه است، برطرف کنند.

سوم، که شاید مهم ترین مسئله است، مسئله تعلیماتی است که در سپاه داده می شود. و باید توجه داشته باشید تا کسانی [را] که برای این کار انتخاب می کنید، کاملاً شناسایی شوند تا اینکه - خدای نکرده - مواجه نشویم با التقاط. باید توجه کنید که اسلام همان است که از صدر اسلام تاکنون فقها آن را حس کرده اند.

در بعضی موارد، قدرت داشته اند و پیاده کرده اند و در بیشتر موارد، دست نخورده در قرآن و اخبار و کتاب های فقه موجود است. باید توجه کنید تا کسانی ظاهرالصلاح، اسلام شناس نشوند و یک مرتبه متوجه شوید از راه راست منحرف شده اید؛ یعنی، سعی کنید اسلامتان از روحانیت جدا نشود و با آنان که اسلامشان با روحانیت مخالف است، مخالفت کنید. متوجه باشید، از آنجا که شما بیشتر زحمت می کشید، شیاطین از همه بیشتر متوجه شمایند تا شما را از بین ببرند.

مسئله دیگر صدور انقلاب است که بارها گفته ام: ما با کسی جنگی نداریم. امروز انقلاب ما صادر شده است. در همه جا اسم اسلام است و مستضعفین به اسلام چشم دوخته اند. باید با تبلیغات صحیح، اسلام را آن گونه که هست، به دنیا معرفی نمایید. وقتی ملت ها اسلام را شناختند، قهراً به آن روی می آورند و ما چیزی جز پیاده شدن احکام اسلام در جهان نمی خواهیم. من به شما نصیحت می کنم که حیثیت و وجاهت خود را در میان مردم حفظ کنید.

البته در بین شما، جوان های تندی هم هستند که باید آنها را تعدیل کنید تا کارهایی را که برخلاف مشی کلی سپاه است، انجام ندهند. برای نزدیکی سپاه با روحانیت از آقای منتظری که در قم هستند کمک بگیرید. برای خدا تبلیغات کنید که تبلیغات امر مهمی است ... مراعات حال مردم را بنمایید. انصافاً مردم ایران حق بزرگی بر انقلاب دارند. به خدا بیشتر اعتماد کنید. خداوند همه شما را محترم و معزز نگه دارد و دست دشمنان اسلام را قطع کند.»

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها