مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی:

دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نظامی در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مشارکت کنند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی گفت: از خیران، دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نظامی و انتظامی استان خواستاریم برای احداث پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که می‌توان از آن به‌عنوان دانشگاه دفاع مقدس یاد کرد ورود اساسی پیدا کنند تا در ساخت و تکمیل آن تسریع شود.
کد خبر: ۴۲۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ - 19October 2020

دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نظامی در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مشارکت جدی داشته باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با حضورفرماندهان یگان‌های نظامی و انتظامی استان، اظهار داشت: عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را مرهون و مدیون خون شهدا و دفاع مقدس هستیم.

وی هدف از ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را ایجاد بستر و تهیه زیرساخت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان داشت: موفقیت در احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در گرو همدلی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نظامی و انتظامی استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: اراضی اختصاص یافته به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان 32 هکتار است که از این میزان 18 هکتار برای احداث فضای سبز، 12 هکتار برای ابنیه و فضاهای کاری مانند فرهنگسرا، تالار و غیره خواهد بود.

فلاحی اضافه کرد: فضای سبز، المان‌های دفاع مقدس، پارک کودک و دفاع مقدس، آبنمای موزیکال، زمین بازی پینت‌بال، بازسازی مناطق عملیاتی و نمایش ادوات نظامی، آمفی‌تئاتر روباز، نمایشگاه‌های فصلی یادمان شهدا، گالری‌های روباز و یادمان عروج از جمله قسمت‌های این مرکز فرهنگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نقشه‌های مورد نیاز این پروژه تهیه و مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است، اضافه کرد: تاکنون یک میلیارد تومان از سوی استاندار و یک میلیارد تومان هم اعتبار ملی برای این پروژه اختصاص یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه، گفت: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه با نرخ پنج ماه پیش بالغ بر 35 میلیارد تومان اعلام شده و براساس اولویت‌ها این پروژه فازبندی و کار احداث آن در دستور کار قرار گرفته است.

فلاحی با تأکید بر اینکه تأمین اعتبار ملی برای احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در ماده 86 برنامه ششم توسعه پیش‌بینی و تعیین تکلیف شده، اضافه کرد: فقط یک سال دیگر از این برنامه مانده و امید است با پیگیری استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از بودجه 1400 اعتبار مناسبی به این پروژه اختصاص یابد.

وی بیان داشت: از خیران، دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نظامی و انتظامی استان خواستاریم برای احداث این پروژه که می‌توان از آن به‌عنوان دانشگاه دفاع مقدس یاد کرد ورود اساسی پیدا کنند تا در ساخت و تکمیل آن تسریع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار