جنایت جدید تروریست‌های متحد ترکیه در عفرین سوریه

سازمان حقوق بشر در شهر عفرین سوریه از جنایت‌ها و کارشکنی‌های جدید گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۴۲۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ - 19October 2020

جنایت جدید تروریست‌های متحد ترکیه در عفرین سوریهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سازمان حقوق بشر در شهر «عفرین» (شمال غرب سوریه) در بیانیه‌ای از جنایت‌های جدید گروه تروریستی موسوم به «الجیش الوطنی الحر» (وابسته ترکیه) پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «رووداو»، سازمان حقوق بشر در شهر عفرین در بیانیه یادشده با «غیرانسانی» خواندن اقدامات گروهک یادشده، گزارش داد که این تروریست‌ها به دستور غیرمستقیم ترکیه مدام در حال ربودن افراد، سرقت و تعرض به شهروندان سوری هستند.

این سازمان در ادامه با ارائه شواهدی گزارش داد که روز چهارشنبه هفته گذشته، پلیس ترکیه در شهر استانبول «ولید مصطفی بکر محمد» از شهروندان سوریه را دستگیر کرده است و او را به مکانی نامعلومی برده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که «عناصر اطلاعات ترکیه» به تاریخ ۳۰/۰۹/۲۰۲۰ «هیثم حیدر» از شهروندان سوری را ربوده‌اند و بدون ذکر علت، او را به مقری امنیتی برده‌اند بطوریکه تا به این لحظه، اطلاعاتی درباره سلامت وی در دست نیست.

از طرفی دیگر، در بیانیه یادشده آمده است که عناصر گروهک «سمرقند» وابسته به گروهک تروریستی «الجیش الوطنی السوری» (تحت امر ترکیه)، اهالی روستای «کفرصفره» از توابع ناحیه «جندیرس» (جنوب غرب عفرین) و به ویژه مردم فقیر این روستا را وادار می‌کنند که بخشی از محصولات خود را به این گروه باج دهند.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که گروهک مسلح موسوم به «المنتصر بالله» که بر روستای «عمرو اوشاغی» از توابع ناحیه «راجو» تسلط دارد، بیش از ۲۴۰۰ درخت زیتون و چند خانه در روستای یادشده را تصرف کرده‌ بطوریکه یکی از این خانه‌ها را به پایگاه نظامی تبدیل کرده‌ و از بقیه خانه‌ها برای اسکان خانواده‌های اعضای خود استفاده کرده‌ است.

گروه‌های تروریستی یادشده با استفاده از تجهیزات جنگی ترکیه، منطقه عفرین را به تاریخ ۱۸/۳/۲۰۱۸ به اشغال خود درآورده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار