رونمایی کتاب زندگینامه شهید «محمود ‌امان‌اللهی» در کردستان

کتاب‌های زندگی‌نامه سردار شهید «محمود امان‌اللهی» و «تجارب ماندگار» همزمان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در کردستان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۲۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ - 20October 2020

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، «بهمن مرادنیا» استاندار کردستان امروز در آیین رونمایی از این کتاب‌ها از تلاش های شبانه‌روزی پلیس در اتقا امنیت قدردانی کرد و اظهار داشت: توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای در سایه امنیت آن جامعه محقق می شود و پیشرفت‌های امروز استان مدیون تلاش نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه خدمات نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف به مردم بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: پلیس و مرزبانان در سطح استان و مرزها در راستای ایجاد نظم و امنیت، خدمت‌رسانی، مقابله با قاچاق کالا و مبارزه با مواد مخدر که بنیان خانواده‌ها را در معرض خطر قرار داده، جانفشانی کرده و در این راستا خون پاکشان را تقدیم انقلاب می‌کنند.

مرادنیا با اشاره به اینکه فعالیت‌های پلیس در سنگر تولید، حفظ و توسعه آرامش اجتماعی، فعالیتی مقدس است، گفت: حُسن سلوک، تلاش‌های متعهدانه و مسئولانه پلیس در امنیت آفرینی و توسعه آرامش اجتماعی ارزشمند و مقدس بوده و مشمول اجر و پاداش معنوی است.

سردار سرتیپ محمود امان اللهی در تاریخ خرداد ۱۳۳۹ در خانواده‌ای مذهبی در روستای جعفرآباد شهرستان بیجار واقع در استان کردستان چشم به جهان گشود. وی به لحاظ علاقه‌ای که به میهن داشت در تاریخ یکم مهر ماه ۱۳۵۶ وارد دانشگاه افسری ارتش در تهران شد و دوران شبانه‌روزی دانشگاه را با موفقیت طی کرد.

اما قبل از فارغ‌التحصیلی در همان اوایل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، پدر ایشان که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوسته بود و در درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب منطقه در روستاهای تابع شهرستان تکاب (جنوب شرقی استان آذربایجان غربی) در تاریخ ششم تیر ۱۳۵۹ به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار