قالیباف:

آموزش و پرورش را رها کرده‎ایم/ معلمان تربیت کننده جامعه هستند

رئیس مجلس گفت: ما آموزش و پرورش را رها کرده ایم و انتظار داریم طرح تحول ایجاد شود با چه امیدی و به چه حقی از سند تحول حرف می زنیم ما در بخش هایی غفلت کرده ایم.
کد خبر: ۴۲۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳ - 21October 2020

آموزش و پرورش را رها کرده ایم/ معلمان تربیت کننده جامعه هستندبه گزارش گروه  اخبار داخلی دفاع‌پرس، جلسه هم اندیشی صاحب نظران اعضای تشکل‎های فرهنگی امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

قالیباف در این جلسه با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش اظهار داشت: اساس آموزش و پرورش در معلمانی است که عناصر انقلابهدایتگر و تربیت کننده جامعه به حساب می آیند سایر اتفاقات ذیل این مسئله شکل می گیرد ما در هر بخش و در هر مقطعی بخواهیم فعالیتی انجام دهیم باید صدای معلمان را بشنویم و آنها را درک کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید تلاش کنیم جوانان متعدد و انقلابی را برای این حرفه جذب و صدای آنها را بشنویم. آموزش و پرورش نهادی بزرگ و ساختار آن هم بسیار مهم است مسجد، محله، مدرسه و منزل 4 محلی هستند که افراد در آنها رشد می یابند و باید به آنها توجه ویژه ای شود.

قالیباف گفت: در 17 سال گذشته آموزش و پرورش و شهرداری به یک میزان تغییر مدیریتی داشته اند و این برای نهادی که به این میزان تاثیر گذار است خوب نیست.

وی افزود: ما آموزش و پرورش را رها کرده ایم و انتظار داریم طرح تحول ایجاد شود با چه امیدی و به چه حقی از سند تحول حرف می زنیم ما در بخش هایی غفلت کرده ایم در حالی که مقام معظم رهبری نسبت به آموزش و پرورش بسیار حساس هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من تردیدی ندارم اگر حتی دغدغه های اقتصادی آموزش وپرورش را خدمت ایشان مطرح می کردیم مشکلات بودجه را حل می کردند مشکل ما پول نیست نظم ذهنی مان، رویکردمان و راهبردها و دغدغه هایمان به شکل شش دنگ در این کار نیست.

قالیباف ادامه داد: همان قدر که مسئله دفاع در کشور مهم است تربیت و آموزش وپرورش هم مهم است ما می توانیم با برنامه ریزی مدارس مخروبه را سامان دهیم همان طورکه پیش ازاین همه این اتفاقها افتاده است.

وی گفت: مردمی سازی و خصوصی سازی باهم متفاوت است ما باید تلاش کنیم آموزش و پرورش را مردمی سازی کنیم با همان باوری که از گذشته داشتم آموزش و پرورش جزو دغدغه ها و اولویت های من است ابتدا آموزش و پرورش سپس سلامت بعد از آن زیرساخت های حمل و نقل راباید جدی گرفت مسئله نخبگان هم مسئله مهمی است که نیاز است به آن توجه شود و باید آنها را جذب کنیم.

قالیباف گفت: شفاف سازی، هوشمند سازی، مردمی سازی و کار آمد سازی از رویکردهای ما است و به آن توجه ویژه ای داریم باید با ارتباط تنگاتنگی که شکل می دهیم آیین نامه های داخلی مان را اصلاح کنیم و سیاست هایی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند در دستور کارقرار دهیم.

در این جلسه نمایندگان تشکل های مختلف فرهنگیان به بیان دغدغه های خود پرداختند و مسائلی چون وضعیت معیشتی فرهنگیان، نحوه جذب فرهنگیان، خیرین مدرسه سازی، توجه به منویات مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش و توجه به سند تحول بنیادی مطرح شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها