دفاع پرس گزارش می دهد/

داعش آخرین برگ سعودی ها در یمن؛ دعوت داعش از سنی های یمن برای مبارزه با انصار الله

پس از ناکامی محور عربی غربی برای مقابله با قدرت گرفتن انصار الله در یمن تقویت گروه های تروریستی چون القاعده و داعش به منظور تجزیه کشور و اختلاف میان و شیعه و سنی در این کشور در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵ - 03March 2015

داعش آخرین برگ سعودی ها در یمن؛ دعوت داعش از سنی های یمن برای مبارزه با انصار الله

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، اهمیت یمن برای عربستان تا آنجاست که حکومت سعودی برای مقابله با انصارالله و حوثی ها که بزرگترین دشمن آنها محسوب می شوند دست به اقدامات گسترده می زنند .

تلاش های سعودی برای نجات یمن

سفر اردوغان به عربستان و دیدار با پادشاه سعودی یکی از تحرکات عربستان به منظور تضعیف جبهه انصار الله در یمن در دستور کار قرار گرفته است.

برای اینکه مصر به ایران نزدیک نشود و حوثیها در ساختار قدرت موفقیتی به دست نیاورند، عربستان سعی می کند ترکیه را مجددا وارد فضای عربی کند. چون در شرایط فعلی منطقه، ترکیه شریک خوبی برای عربستان برای برقراری توازنات منطقهای خواهد بود.

به همین دلیل نزدیک شدن ترکیه به عربستان صرفا به خاطر بهبود روابط ترکیه با مصر و همچنین نزدیک شدن ترکیه  به حاکمیت جنوب یمن است که در واقع عربستان سعی میکند تا ترکیه را در مقابل ایران قرار دهد تا نقش ایران در تحولات منطقه کم رنگتر کند.

عربستان سعودی در تلاش است که حوثیها را از منطقه شمال که نزدیک به مرزهای عربستان است، دور کند و تحت هیچ شرایطی حاضر نیست که حاکمیت حوثیها در شمال یمن تثبیت یابد. بنابراین عربستان سعودی از یک طرف سعی می کند از طریق فشار بر حوثی ها و از سوی دیگر از طریق ارائه راهکار سیاسی مسئله یمن را حل و فصل کند ولی تاکنون هیچگونه طرح سیاسی قابل قبول از سوی عربستان برای حل بحران یمن ارائه داده نشده است. تنها هدف عربستان دور کردن انصار الله از ساختار قدرت است.

 

تقویت تروریست ها راه حل عربی غربی برای یمن

در ماه های اخیر که یمن وارد یک بحران سیاسی شده و طرف های عربی و غربی هریک به دنبال راه حلی برای برکناری انصار الله از قدرت هستند فعال شدن گروه تروریستی داعش در کنار القاعده آخرین مهره محور عربی و غربی برای تضعیف انصار الله و ایجاد جنگ داخلی در این کشور است.

پس از افزایش فعالیت القاعده در یمن علیه جنبش انصارالله، سرویس اطلاعاتی مصر اعلام کرد که شمار نیروهای گروه تکفیری داعش، 180 هزار نفر و در واقع 6 برابر تخمین سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) است.

خبرگزاری یمنی «خبر» نیز با نقل این گزارش نوشت: تروریستهای داعش با همکاری طالبان افغانستان، شاخه القاعده در شبة جزیره عربی، جنبش جوانان سومالی و شماری از گروههای جهادی محلی در یمن، مالی، فلسطین، سوریه، عراق، پاکستان و شبه جزیره سینا، برای خود ارتش ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، گروه تکفیری داعش تنها به تشکیل دولت به اصطلاح اسلامی در عراق و سوریه بسنده نکرده و به دنبال ایجاد آن در یمن، افغانستان، الجزائر و... است.

افراد مسلح ناشناس، یکشنبه با توزیع بیانیههایی در شهر «الحوطه» مرکز استان «لحج» در جنوب یمن، جنبش انصارالله را رافضی قلمداد کردند و در مقابل منادی دفاع از اهل سنت در یمن شدند.

همزمان با توزیع این اعلامیهها که نام «دولت اسلامی – ولایت لحج» بر بالای آن درج شده بود، دهها فرد مسلح در خیابانهای شهر الحوطه، جولان دادند.

 

اختلاف میان شیعه و سنی مهمترین توطئه برای یمن


به نوشته پایگاه خبری «عدن الحدث» این گروه که نامی مانند داعش (دولت اسلامی عراق و شام) برای خود برگزیده، در واقع نخستین اعلام حضور خود را با همین بیانیه نشان داد. به ویژه که در متن بیانیه آمده است که «انتقام خون اهل سنت در یمن همانند انتقام خون برادران ما در عراق از دست رافضیهای نجس است.»

در این بیانیه از اهل سنت خواسته شده که به داعش یمن اعتماد کنند و از نزدیک شدن به مقرها و مراکز تجمع و رایزنی انصارالله خودداری کنند زیرا قرار است این مقرها هدف قرار گیرند.

پس از گذشت چند ساعت از انتشار این بیانیه، شماری از افراد مسلح نقابدار در خیابانهای الحوطه که نیروهای انصارالله در آن حضور ندارند، جولان دادند.

نتیجه:

داعش به عنوان گروهی که عامل اصلی انحراف تحولات است و منحرف کردن انقلابات را به عنوان دستور العمل در راس کار خود دارد از جمله بازیگرانی است که در این مورد هم می تواند مورد حمایت مثلث اسرائیل؛غرب و کشورهای ارتجاعی عربی چون عربستان قرار بگیرد و اگر تحولات یمن به دست مردم درست مدیریت نشود این امکان هست که انقلاب مردمی توسط مثلث نامشروع ضد آزادی خواهی قربانی اهداف شوم آنها و حضور تروریستهایی چون داعش شود.

انتهای پیام/ح


 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار