با حضور فرمانده مرزبانی ناجا؛

۴ فروند شناور به ناوگان عملیاتی دریابانی استان بوشهر الحاق شد

همزمان با روز مرزبان، ایثار و مرزنشینان با حضور سردار گودرزی چهار فروند شناور نیمه سنگین و تندرو با هدف تامین امنیت دریایی به ناوگان عملیاتی بوشهر الحاق شد.
کد خبر: ۴۲۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ - 22October 2020

۴ فروند شناور به ناوگان عملیاتی دریابانی استان بوشهر الحاق شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در آئین الحاق چهار فروند شناور نیمه سنگین و تندرو با هدف تامین امنیت دریایی به ناوگان عملیاتی بوشهر اظهار داشت: مردم مرزنشین مرزبانان افتخاری ما در کنار مرزبانان و دریابانی هستند و این پشتیبانی از ابتدای انقلاب تاکنون مستحکم بوده است.

سردار گودرزی افزود: بوشهر ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی دارد و با کشور‌های قطر، کویت و عربستان سعودی هم مرز است و به لحاظ وجود ذخایر گازی، نفتی و میادین مختلفی که در این منطقه استراتژیک دریایی وجود دارد حساسیت را دو چندان می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور نیرو‌های استیجاری فرا منطقه‌ای که در منطقه حضور دارند نیازمند این است که وجود و حضورمان در دریا بیشتر باشد.

گودرزی یادآور شد: از هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر نوار مرزی موجود در کشور دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی است که بیشتر در جنوب کشور وجود دارد و نیاز به کمک و توجه بیشتری در این زمینه است.

وی اضافه کرد: وقتی ناوگان کشور‌های فرامنطقه‌ای در منطقه هستند بایستی هماهنگی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حیث دریایی و با ارتش جمهوری اسلامی در عمق دریا معنادار باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به الحاق شناور‌های جدید، افزود: این شناور‌ها شامل دو فروند شناور ۶۰ فوتی نیمه سنگین حیدر و دو شناور تندرو کلاس خلیج فارس هستند که با توان نیرو‌های وزرات دفاع به صورت بومی ساخت و تحویل شده است.

گودرزی افزود: این شناور‌ها از سرعت بالایی برخوردار هستند و تا ۵۶ گره دریایی می‌توانند مأموریت‌های مرزبانان را در عمق دریا‌ها عملی کنند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها