مدیرکل بنیاد شهید لرستان:

دیدار با خانواده شهدا توفیق الهی است

محمود زرینجویی سرکشی به خانواده شهدا و رسیدگی به امور آنها را توفیق الهی دانست و گفت: دیدار با خانواده شهدا موجب تقویت روحیه خدمت‌رسانی در مسئولان می‌شود.
کد خبر: ۴۲۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ - 23October 2020

دیدار با خانواده شهدا توفیق الهی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «محمود زرینجویی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان و هیئت همراه با خانواده شهید جاوید الاثر «نصیرمیر دریکوند» دیدار کردند و از نزدیک پیگیر مشکلات خانواده این شهید والا مقام شدند.

زرینجویی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شهدا، سرکشی به خانواده شهدا و رسیدگی به امور آنها را توفیق الهی دانست و اظهار داشت: دیدار با خانواده شهدا موجب تقویت روحیه خدمت‌رسانی و مدیریت جهادی در مسئولان می‌شود.

 وی دیدار با خانواده شهدا را یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه  برشمرد و افزود: اقتدار و صلابت کشور مدیون حماسه‌آفرینی شهیدان و ایثارگران است و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما حاکم است، هیچ قدرتی فکر تجاوز و تعدی به این مرز و بوم را نخواهد کرد.

در ادامه‌ی این دیدار حجت الاسلام «روح الله دریکوند» محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم، اظهار داشت: با بررسی زندگینامه شهدا، در می‌یابیم  یکی از ویژگی‌های بارز شهدای والا مقام از جمله شهید «نصیر میردریکوند» احترام به والدین بوده است.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن احترام به پدر و مادر در کنار توحید ذکر شده است، گفت: این شهید گرانقدر با درک این مهم در احترام به پدر و مادر زبانزد بوده است.

دریکوند تصریح کرد: از آیات قرآن معلوم می‌شود که  عقوق والدین بعد از شرک به خدا در شمار بزرگترین گناهان  است.

خاطرنشان می‌شود، «نصیر میردریکوند» 28 شهریور 1346 در شهرستان خرم آباد به دنیا آمد. در دوران دفاع مقدس با حضور در مناطق عملیاتی دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی ادا کرد. این شهید والا مقام در بیست و یک سالگی در حمله سراسری عراق به منطقه عمومی مهران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها