دیپلم افتخاری شهید «بهنام محمدی» به کارگردان یزدی اهدا شد

«رقیه توکلی» کارگردان یزدی توانست با فیلم «مهران» که درباره یزد و دفاع مقدس است در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دو جایزه ویژه را تصاحب کند.
کد خبر: ۴۲۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ - 24October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با معرفی نفرات برتر بخش های مختلف این رویداد سینمایی برگزار شد.

جایزه ویژه «دبیر جشنواره» به «حسین قناعت» برای فیلم «سلفی با رستم»، «رقیه توکلی» برای کارگردانی فیلم سینمایی «مهران» و «محمد حسین صادقی» برای تهیه و تولید فیلم پویانمایی لوپتو اهدا شد.

به دلیل نگاه قدرشناسانه به دوران دفاع مقدس پروانه زرین و دیپلم افتخاری شهید «بهنام محمدی» به «رقیه توکلی» کارگردان فیلم سینمایی «مهران» اهدا شد.

فیلم «مهران» روایتی است از مهمان‌نوازی مردم یزد در زمان جنگ، چرا که یزد در آن زمان به‌طور مستقیم درگیر جنگ نبود و معمولاً وقتی شهری اشغال می‌شد مردم جنگ‌زده به شهر یزد می‌آمدند که ایمن‌تر از شهر‌های دیگر بود و حتی بسیاری از خانواده‌های جنگ‌زده در شهر یزد ماندگار شدند و دیگر به شهر خود بازنگشتند. یزد به طور مستقیم با جنگ ارتباط نداشته‌است، ولی رزمندگانی از این شهر به جبهه می‌رفتند به خاطر همین فضای زمان جنگ را در این فیلم می‌بینیم و آزادسازی شهر مهران روایت می‌شود. به این صورت که جنگ‌زده‌هایی به یزد می‌آیند و در این شهر مستقر می‌شوند. با توجه به اینکه در آن دوران یزد شهری ایمن بوده است عده‌ای به این شهر مهاجرت کردند حتی خیلی از آن‌ها در یزد ماندگار شدند.

«جوادیان زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به رقیه توکلی  هنرمند یزدی برای موفقیت در این جشنواره پیام تبریکی صادر کرد. مجید جوادیان‌زاده با تبریک این موفقیت، برای این هنرمند در سایر مراحل فعالیت سینمایی آرزوی توفیق و سربلندی کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها