سرلشکر صفوی در دیدار با دبیرکل نُجَباء:

خون شهیدان «سلیمانی و ابومهدی المهندس» قدس را آزاد می‌کند

مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی گفت: اگر ملت‌های ایران و عراق با هم یکی شوند، نتیجه‌اش آزادی فلسطین است و بر این باورم که خون شهدای مقاومت مثل «سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس» قدس را آزاد می‌کند.
کد خبر: ۴۲۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ - 26October 2020

خون شهیدان «سلیمانی و ابومهدی المهندس» قدس را آزاد می‌کندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در تهران با مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی در امور نیروهای مسلح ملاقات کرد و اهم موضوعات مربوط به تحولات جاری منطقه و عراق را با وی مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار داد.

طرفین در این ملاقات راجع‌ به شرایط حاکم بر منطقه به‌ویژه تحولات امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور عراق به تبادل‌نظر پرداختند و سیاست‌های مخرب آمریکا در حوزه‌های گوناگون را مورد انتقاد قرار دادند.

نفوذ هیأت‌های صهیونیستی به عراق در پوشش فعالیت‌های اقتصادی و مدنی، پیوند برخی احزاب و سیاستمداران فاسد با دشمنان و زمینه‌سازی آنان برای سازش عراق با اسرائیل، کوشش آمریکا جهت احیای داعش و حزب بعث، همچنین حضور فعال نُجَباء در میادین جهاد علیه تروریسم تکفیری و اشغالگری، از دیگر محورهای این دیدار بود که به‌صورت مبسوط بررسی شد.

سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ضمن ابراز خرسندی از دیدار شیخ اکرم الکعبی و ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به ایشان، خواستار تعمیق روابط دوجانبه شد و اظهار داشت: طبق تجربه ۵۰ ساله من، آمریکا شر مطلق بوده و راهبرد کنونی واشنگتن، قطع ارتباط عراق با ایران در عرصه‌های مختلف و جایگزینی آن با اردن، عربستان و حتی اسرائیل است.

وی با تمجید از روحیه شجاع مردم عراق، تعرض عناصر خرابکار به الحشد الشعبی را محکوم کرد و استمرار فشار بر اشغالگران آمریکایی را ضروری برشمرد.

سرلشکر رحیم‌صفوی با تأکید بر اینکه حضور آمریکایی‌ها در هر نقطه از جهان، رهاوردی جز غارت، ناامنی، بی‌ثباتی و تروریسم برای کشورها نداشته است، افزود: عراق نمونه آشکاری برای این واقعیت است و راه نجات این کشور، پایان بخشیدن به اشغالگری با اراده مردم عراق می‌باشد.

مشاور عالی رهبر انقلاب تصریح کرد: اگر ملت‌های ایران و عراق با هم یکی شوند، نتیجه‌اش آزادی فلسطین است و بر این باورم که خون شهدای مقاومت مثل «سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس» قدس را آزاد می‌کند.

همچنین حجت‌الاسلام «اکرم الکعبی» به شرایط حساس عراق، نارضایتی عمومی و انتظار برای برگزاری انتخابات زودهنگام، همچنین شکست پروژه آمریکا با تلاش مقاومت، الحشدالشعبی و کمک ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون واشنگتن سعی دارد از طریق ایجاد بحران‌های اقتصادی امنیتی، عراق را به‌سمت ویرانی و بی‌ثباتی سوق دهد.

وی سفارت آمریکا را نه مقری دیپلماتیک، بلکه پایگاهی نظامی و مرکز هدایت گروه‌های انحرافی توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: دولت سابق قصد داشت ضمن اصلاحات اقتصادی، دست آمریکا را از منابع ملی کوتاه کرده و با مشارکت دادن سایر کشورها، عراق را از هیمنه ایالات‌متحده خارج کند؛ که این اقدام، واشنگتن را عصبانی کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار