حجت الاسلام شهریاری:

برگزاری مجازی کنفرانس وحدت اسلامی/ جهان غرب دچار گسست در ارزش‌ها شده است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: حاد شدن شرایط در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را بر آن داشت تا این دوره از کنفرانس را به صورت وبینار برگزار کند.
کد خبر: ۴۲۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ - 27October 2020

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که صبح امروز (سه ‌شنبه) در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: وحدت امت اسلامی یک راهبرد اساسی است؛ بر همین اساس استکبار جهانی در صدد است که با ایجاد جنگ، ترور، تکفیر و ... موجبات گسست جهان اسلام را پدید آورد که آخرین تلاش آن‌ها عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه است که ما به شدت این اقدام را محکوم می‌کنیم.

حجت الاسلام شهریاری به برنامه‌های سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: بیش از 167 سخنران خارجی از 47 کشور جهان و 120 سخنران داخلی از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و صاحب نظران وحدت و تقریب در این کنفرانس شرکت خواهند کرد؛ این عزیزان در محورهای مورد نظر خود که اهم مشکلات و مسائل حال حاضر جهان اسلام است سخنرانی خواهند کرد. 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: پیش بینی می‌شود که جمع سخنران در کنفرانس به حدود 350 سخنرانی بالغ شود؛ این اولین بار است که میهمانان کنفرانس با این وسعت فرصت ابراز نظر پیرامون مسائل اصلی جهان اسلام را پیدا می‌کنند.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در جهان غرب و دفاع آن‌ها از این اقدام شنیع در نقاب آزادی بیان بیان داشت: هدف اصلی دشمنان جهان اسلام ایجاد اختلاف در بین امت اسلامی است تا با تحریک احساسات برخی از عوام پروژه اسلام هراسی را ترویج دهند؛ اما امت اسلامی باید با آگاه سازی و گفتمان سازی اسلام ناب محمدی را که اسلام صلح و خواهان صلح است به جهان معرفی کنند.

حجت الاسلام شهریاری با تاکید بر اینکه آن‌هایی که به اسم آزادی بیان از هتک حرمت به پیامبر عظیم الشان دفاع می‌کنند، گفت: به نظر من جهان غرب دچار گسست در ارزش‌ها شده است، چرا که به ارزش‌هایی که خودشان به اسم آزادی بیان مطرح می‌کنند التزام عملی ندارند؛ چطور با یک نفر که با حجاب اسلامی در محافل برخورد می‌کنند، ولی از هتاکی به مقدسات اسلامی در مقام دفاع ظاهر می‌شوند!

حجت‌الاسلام‌ شهریاری با بیان اینکه کرونا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و دینی را تحت‌ تأثیر قرار داد، اظهار داشت: زیارتگاه‌ها و‌ مساجد پس از شیوع کرونا ‌تعطیل ‌و خلأ دینی برای بسیاری از افراد ‌ایجاد شد و در اینجا جایگاه علما و‌ اندیشمندان پررنگ می‌شود. کم کم متوجه شدیم با سبک دیگری می‌توانیم‌ مراسم ختم برگزار کنیم و به زیارت برویم که بر این اساس یک محور با عنوان نقش علمای اسلام در مواجهه با بلایا را برنامه‌ریزی کردیم.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار