تهاجم به ایران معرف اتحادی نظامی از سوی آمریکا و شوروی است

تجاوزی که از سوی عراق آغاز شد، حمله‌ای ازجانب این کشور نبود. تهاجم به ایران گویای یک اتحاد محرمانه نظامی است که در آن، آمریکا و شوروی، شرکت دارند.
کد خبر: ۴۲۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵ - 30October 2020

تهاجم به ایران معرف اتحادی نظامی از سوی آمریکا و شوروی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه نظام اسلامی ایران حقایق پیدا و پنهان فراوانی نهفته است که پی بردن به آنها می‌تواند حقانیت ایران را به عنوان کشوری مدافع و نه جنگ طلب اثبات کند.

در طول جنگ تحمیلی بارها در خصوص متجاوز بودن رژیم بعثت اظهارنظرهای صریحی از سوی امام رحال و دیگر مسئولان کشور مطرح شد که متاسفانه هیچ‌گاه دولت‌های متخاصم غربی حاضر به اعتراف آن نشدند. اینکه در ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی کسانی در آن سوی مرزها و در غربی که جز سودای آتش‌افروزی چیزی در سر ندارند، به جنگ طلبی صدام اذعان داشته باشد و جنگ عراق علیه ایران را نه جنگ دو کشور همسایه که جنگ غرب و هم‌پیمانانش علیه انقلاب اسلامی بدانند به خودی خود اثبات حقانیت ایران است.

در 9 آبان 1360 مقاله‌ای در کانادا منتشر شد که به تفصیل ماهیت جنگ برنامه‌ریزی شده عراق علیه ایران را روشن ساخته و بر این نکته تاکید دارد که این جنگ ابدا درگیری دو کشور نیست و به وضوح می‌توان دست آمریکا و دولت‌های غربی عربی و کشورهای اسلامی ملی‌گرا را در آن دید.

متن زیر که در ادامه می‌خوانید؛ پیش از این در کتاب «آزادسازی مناطق اشغال شده، گام دوم؛ بستان» نوشته «علیرضا لطف‌الله زادگان» منتشر شده است.

جهان علیه ایران

«مجله کرسنت اینترنشنال (چاپ کانادا) در مقاله‌ای تحولات ایجادشده در جنگ ایران و عراق را بررسی و تحلیل کرده است. در این مقاله حمله عراق به ایران، حمله یک کشور به نمایندگی از آمریکا، شوروی و کشورهای منطقه، به ویژه عربستان سعودی علیه انقلاب اسلامی قلمداد شده است.

نویسنده در ادامه مقاله به بازیابی توان نظامی نیروهای جمهوری اسلامی ایران در جبهه‎های جنگ و سکوت رسانه‎های غربی دراین باره اشاره کرده و پیروزی‌های اخیر ایران، به خصوص رفع محاصره آبادان را (عملیات ثامن الائمه(ع)) بازگو کرده است. در بخش دیگری از این مقاله، نویسنده حمله عراق به تأسیسات نفتی کویت و نسبت دادن آن به ایران و همچنین شایعه اقدام ایران به خرید اسلحه از رژیم صهیونیستی را متأثر از احساس خطر حکومت عراق و حامیانش از شکست در مقابل ایران ارزیابی کرده است. در این مقاله آمده است:

اذعان عراق به اینکه نیروهایش در جبهه آبادان شکست خورده و به آن سوی رودخانه کارون عقب رانده شده‌اند، بزرگ‌ترین پیشرفتی است که طی این جنگ سیزده ماهه حاصل گردیده است. اینک شکست کلی حمله عراق به ایران قریب‌الوقوع می‌باشد. پیش از آنکه نیروهای عراقی شکست خورده و سرافکنده به خاک خود بازگردند، صرفاً مدتی طول خواهد کشید. تلفات و خساراتی که از نظر افراد و تجهیزات بر هر دوطرف وارد آمده است، بیش از تلفاتی است که در جنگ‌های بین کشورهای هم جوار در سال‎های اخیر وارد شده است.

این واقعیت که سربازان هر دو طرف مسلمان می‌باشند، صرفاً یک اتفاق است. آنچه باید به خاطر داشته باشیم این است که تجاوزی که از سرزمین عراق آغاز گشت، حمله‌ای ازجانب عراق نبود. این حتی حمله‌ای ازسوی ملت کشوری به ملت کشوری دیگر نیست. تهاجم به یک کشور اسلامی معرف یک اتحاد محرمانه نظامی است که از هر اتحاد دیگری در تاریخ معاصر بزرگ‌تر میباشد و در آن، هر دو ابرقدرت؛ یعنی آمریکا و شوروی، شرکت دارند. در این اتحاد، ابرقدرت‌های مذکور تمام تدارکات و جنگ افزارها را فراهم نمودند.

عربستان سعودی و دیگر رژیم‌های عرب ازلحاظ مالی کمک کردند و رژیم‌های مسلمان ملی‌گرا در یک کنفرانس ساختگی اسلامی در طائف گرد آمدند و یک پوشش اسلامی به عراق دادند. کشورهای دیگر ازقبیل اسرائیل، هندوستان، آفریقای جنوبی، چین و قدرت‌های اروپایی به نظاره برخواستند و در انتظار آن ماندند تا کشور اسلامی متلاشی گردد و به جای آن یک رژیم غرب‌گرای غیر مذهبی در تهران روی کار آید.

با گذشت ماه‌ها، این جنگ جای خود را که در صدر اخبار رسانه‌های همگانی جهان بود، از دست داد، چراکه علاقه این رسانه‌ها به پیروزی درحقیقت از بین رفته بود. سربازان اسلام نه تنها این حمله (اتحاد بزرگ) به اسلام را متوقف کردند، بلکه به عقب راندن ارتش منافقین نیز پرداختند.

اینک صدام حسین اذعان می‌کند که نیروهایش در جبهه آبادان شکست خورده و به آن سوی رودخانه کارون در شط‌العرب [اروندرود] عقب رانده شده‌اند.

حامیان صدام حسین اجتناب ناپذیری خطر شکست را پذیرفته‌اند. آنان جریان بایسته‌ای درجهت تعبیر این شکست و معرفی ایران به عنوان یک مهاجم را آغاز نموده‌اند. نخستین گام هنگامی برداشته شد که عراقی‌ها یک مجتمع مخازن نفتی کویت را بمباران کردند و آواکس‌های آمریکایی از عربستان گزارش دادند که این حمله توسط جت‌های ایرانی انجام شده است.

ایران شدیداً دخالت هواپیماهای خود در این عمل را تکذیب کرد، لیکن به منظور روشن‌تر ساختن این نکته، نیروی هوایی ایران شدیداً به عراق حمله کرد و با درهم کوبیدن نیروگاه‌های عراق، اقتصاد و توان نظامی این کشور را فلج نمود. دومین اقدام، عبارت بود از دوباره عنوان کردن این مطلب توسط مطبوعات غربی که اسرائیل اسلحه دراختیار ایران قرار می‌‎دهد. این گزارش‌ها درحال حاضر حاکی از آن است که ایران مبالغ هنگفتی به شرکت‌های انگلیسی پرداخته است که سلاح‌های آمریکایی را از اسرائیل به ایران انتقال دهند تا از آن علیه عراق استفاده شود.

تمدن غرب سرگرم به هم بافتن یک رشته دروغ‌های مصلحتی است مبنی بر اینکه چنانچه عراق شکست بخورد، این شکست توسط صهیونیزم انجام خواهد گرفت نه به دست اسلام. طرح اصلی رسانه‌های همگانی درمورد انکار اعتبار ایران و اسلام برای پیروزی شان، در دست اقدام است.»

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار