نگارش فیلم‌نامه «روایتی ازحماسه ۱۳ دلاور بسیجی» آغاز شد

«آباریس تنظیفی» و «مجیدکریمی» نگارش فیلم‌نامه سینمایی «درمسیرشقایق» که روایتی از حماسه ۱۳ دلاور بسیجی بیجاری است را آغاز کردند.
کد خبر: ۴۲۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ - 28October 2020

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، صبح امروز و همزمان با هفته دفاع مقدس کردستان ‌قرارداد نگارش فیلمنامه بلند سینمایی «در مسیر شقایق» در محل حوزه هنری به امضای رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، رئیس حوزه هنری استان کردستان و نویسندگان «آباریس تنظیفی» و «مجید کریمی» رسید.

«بهرام نصراللهی زاده» ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و هفته دفاع مقدس استان کردستان گفت: با تلاش هاو پیگیری های رئیس حوزه هنری استان کردستان در زمینه تولید یک اثر ماندگار هنری در حوزه دفاع مقدس با دستور استاندار کردستان هزینه لازم جهت تولید این فیلمنامه تأمین گردیده است.

وی افزود: واقعیت این است که رشادت های بیشماری در استان کردستان در طول انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته است که علی رغم تلاش های دست اندرکاران در انعکاس آن ها و تولید آثار مکتوب و مستنددر این زمینه همچنان کار برای انجام بسیار است.

نصراللهی زاده امنیت امروز کردستان را حاصل جانفشانی شهداوایثارگران انقلاب ودفاع مقدس عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات متعددی توجه به ثبت و ضبط خاطرات و رشادت های صورت گرفته در قالب های هنری به عنوان یک مهم اشاره کرده اند که بیانگر اهمیت این موضوع است.

وی در این زمینه افزود: معظم له در این زمینه عنوان فرموده اند" کتابهایی که در مورد خاطرات دفاع مقدس نوشته و یا فیلم هایی که در این خصوص ساخته می شوند فراتر از یک اثر هنری با ادبی صرف هستند و این آثار در واقع تزریق سیمان به پایه های انقلاب وهویت ملی و پیشرفت کشور است تا این پایه ها مستقیم وماندگارتر شود.

وی طرح ارائه شده و رزومه کاری تیم اجرایی را بسیار خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: این پروژه می تواند آغازی باشد جهت ورود جدی تر به مقوله بیان تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس در استان کردستان در قالب هنر سینما و امیدواریم در سریعترین زمان ممکن و با جذب سرمایه گذاران توانمند این فیلمنامه در قالب یک اثر سینمایی در سطح کشور و جهان به تصویر درآید.

وی این پروژه را ادای دینی نسبت به شهدای کردستان عنوان کرد و افزود: پرداخت درست و واقعی از این رشادت و حماسه زمینه توجه به جنبه های مغفول مانده از دیگر رشادت های صورت گرفته توسط فرزندان این سرزمین را فراهم خواهد کرد و این سازمان با تمامی توان خود از طرح های منسجم و ارزشمند دراین زمینه ها به صورت کامل به عنوان یک وظیفه حمایت خواهد کرد.

کردستان سرشاز از ایثار و رشادت است

«امین مرادی» رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز گفت: کردستان در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس سرشار از رشادت های و ایثارگری هایی است که نمونه آن در سطح کشور و حتی جهان وجود ندارد.

وی در این زمینه گفت: در استان کردستان خانواده ای 6 فرزند خود را در راه پاسداری از کشور و کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است و پیشمرگان مسلمانی که با سختترین شرایط حتی پیش از دوران دفاع مقدس در استان کردستان به منظور حفظ یکپارچگی و وحدت پا در عرصه نبرد با گروهک های فریب خورده گذاشتند و با تقدیم خون پاکشان امنیت پایدار امروزی را برای کشور به ارمغان آوردند.

مرادی با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب که شهدای کردستان را مظلومانه و غریبانه تراز دیگر شهدا هستند تصریح کرد: این مظلومیت همچنان در استان کردستان مشهود است و متأسفانه بدلیل عدم پرداختن درست در به تصویر در آوردن این رشادت ها آنگونه که شایسته است در معرفی نقش آفرینی فرزندان غیور این خطه در خدمت به کشور و کیان اسلامی موفق نبوده ایم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به فیلم "شیار143" اضافه کرد: زمانی که داستان زندگی یک شهید و چشم انتظاری یک مادر کردستانی که سال ها با یک رادیو به کمر بسته به آسانی در استانی دیگر روایت می گردد عمق این مظلومیت به خوبی نمایان می‌گردد.

وی در خصوص این فیلمنامه گفت: فیلمنامه سینمایی "در مسیر شقایق" داستان حضور 13 همکلاسی بیجاری را در قالب یک داستان بلند روایت می‌کند که در سنین نوجوانی در یک قرار جمعی تصمیم می‌گیرند جهت نبرد با متجاوزین بعثی به جبهه بروند در این بین و در عملیات والفجر مقدماتی 6 نفر شهید، 6 نفر اسیر و 1 نفر هم جانباز می گردند.

مرادی نگارش این فیلمنامه را گامی مهم در جهت تولید یک فیلم بلند سینمایی عنوان کردو گفت: امیداواریم با پایان یافتن این فیلمنامه در تولید دیگر سوژه های منحصر به فرد این دیار درقالب فیلم و از دریچه هنر گام برداریم.

سرمایه گذاری مناسب رشادت ماندگار را در قالب یک فیلم بلند سینمایی تولید کنند

«مجید کریمی» یکی از نویسندگان این فیلمنامه نیز در سخنانی با اشاره به جذابیت این داستان واقعی گفت: از مدت ها پیش با خواندن وصیتنامه یکی از شهدای این گروه 13 نفره طراحی این فیلمنامه را آغاز کردیم و تا کنون 200 ساعت جلسه و مصاحبه با افراد این گروه و دیگر دست اندرکاران را به انجام رسانده ایم.

وی ادامه داد: این سوژه یکی از سوژه های بسیار زیبا با دارا بودن تمامی المان های سینمایی است که می تواند مخاطب رابه صورت کامل درگیر داستان خودکند.

کریمی تصریح کرد: تمام تلاش و تخصص خود را در زمینه نگارش یک فیلنامه قوی و منسجم به کار خواهیم بست تا در کمترین زمان ممکن این داستان واقعی را در قالب یک فیلمنامه روایت کنیم و ان شاء ا... تهیه کنندگان حوزه دفاع مقدس با سرمایه گذاری مناسب این رشادت ماندگار را در قالب یک فیلم بلند سینمایی تولید کنند.

وی در خصوص عنوان این فیلمنامه نیز گفت: این عنوان موقتی است و در طول جریان تولید امکان دارد تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار