روحانی در پیامی تأکید کرد؛

تداوم همکاری‌های بهداشتی و بازرگانی ایران و ترکیه

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی جمهوری ترکیه، بر اهمیت صیانت از روابط دوجانبه دو کشور بزرگ همسایه تأکید کرد.
کد خبر: ۴۲۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ - 29October 2020

روحانی فرا رسیدن روز ملی ترکیه را تبریک گفتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفا‎ع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی جمهوری ترکیه، بر اهمیت صیانت از روابط دوجانبه دو کشور بزرگ همسایه، در شرایط موجود بین‌المللی و شیوع ویروس کرونا در جهان تأکید کرد و اظهار داشت: در این شرایط، همکاری‌های بهداشتی و بازرگانی از اولویت بیشتری برخوردار است.

متن این پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای رجب طیب اردوغان
رئیس جمهوری ترکیه

فرارسیدن روز ملی جمهوری ترکیه را به جناب‌عالی و مردم شریف کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم. همزمانی سالروز استقلال جمهوری ترکیه با دوازدهم ربیع‌الاول، میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را به فال نیک گرفته و برای ملت ترکیه ایامی پر خیر و برکت آرزومندم.

با عنایت به پیوند‌های فرهنگی و تاریخی میان دو ملت ایران و ترکیه، امیدوارم روابط دوستانه و برادرانه دو کشور در عصر حاضر نیز بیش از پیش تقویت گردیده و ظرفیت‌های فراوان موجود برای همکاری در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و بهداشتی، شناسایی و مورد توجه دو کشور قرار گیرد.

در شرایط موجود بین‌المللی و شیوع ویروس کرونا در جهان، صیانت از روابط دوجانبه دو کشور بزرگ همسایه، اهمیت بسزایی داشته و در این میان همکاری‌های بهداشتی و بازرگانی از اولویت بیشتری برخوردار است.

از خداوند متعال سلامتی و موفقیت آن‌جناب و بهروزی مردم جمهوری ترکیه را مسألت دارم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار