فرمانده سپاه ناحیه سنندج:

دانش‌آموزان در دفاع از نظام اسلامی نقش مهمی ایفا کردند

فرمانده سپاه سنندج گفت: ۵۵۰ هزار نفر روز دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس حضور داشتند که نقش پررنگی در دفاع از نظام اسلامی ایفا کردند.
کد خبر: ۴۲۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ - 29October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، «حسن عسگری» فرمانده سپاه سنندج امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز سنندج که در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان برگزار شد اظهار داشت: ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور و ۴۱۵ شهید دانش‌آموز در استان کردستان داریم که جان خود را برای امنیت و آرامش این مملکت فدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه براساس اعلام ستاد کرونا و شرایط استان، بسیاری از برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی لغو کردیم، افزود: ۵۵۰ هزار نفر روز دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

فرمانده سپاه سنندج اضافه کرد: قشر  دانش‌آموز از اقشار تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس بودند که نقش پررنگی در دفاع از نظام اسلامی ایفا کردند.

عسگری با بیان اینکه دانش‌آموزان ما در دوران جنگ بزرگمردان کوچکی بودند که مایه افتخار همه هستند، بیان داشت: گرچه سن کمی داشتند اما بزرگمردانی بودند که با سن کم در میدان نبرد حضور یافتند و شهید شدند که باید یادشان را گرامی بداریم.

وی یادآور شد: امام، شهید فهمیده را رهبر خود می‌نامیدند و شهیدانی همچون شهید فهمیده در سنندج زیاد بودند که شهید یدالله محمدی به عنوان یک نوجوان عارف که در کربلای پنج حضور یافت و شجاعانه رزم کرد و به شهادت رسید.

به مناسبت گرامیداشت هشتم آبان ماه سالروز بسیج نوجوان حسین فهمیده یادواره شهدای دانش‌آموز در فضایی باز و با تعداد کمی از دانش‌آموزان در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان برگزار شد.

در این مراسم از خانواده شهدا تجلیل و مزار شهدای گمنام عطرافشانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار