معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت بسیج برای پوشش همگانی واکسیناسیون

«رمضانی» خواستار استفاده از ظرفیت بسیج برای پوشش همگانی واکسیناسیون شد و ادامه داد: توزیع ماسک در معابر عمومی و شلوغ شهر به نوعی فرهنگ‌سازی است تا الزامات بهداشتی مقابله با کرونا رعایت شود.
کد خبر: ۵۰۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ - 22February 2022

استفاده از ظرفیت بسیج برای پوشش همگانی واکسیناسیونبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «مهدی رمضانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که با موضوع واکسیناسیون کودکان بالای پنج سال در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کرونا، اظهار داشت: کرونا مدت‌هاست کل کشور به‌خصوص کادر درمان را درگیر کرده و این موضوع به قدری اهمیت دارد که رئیس جمهور، اول هر هفته در قالب ستاد کرونا دو یا سه ساعت وقت را به این موضوع اختصاص می‌دهند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و نافذ، وظیفه شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان است؛ هرچند رسانه ملی و سایر رسانه‌ها نیز در قالب‌های مختلف حداکثر تلاش کرده‌اند؛ اما عملا می‌توان گفت ضریب نفوذ مقداری افت کرده است.

رمضانی عنوان کرد: باید به سمت استفاده از فضای مجازی رفت و با استفاده از متخصصین، افکار عمومی را قانع کرد که کودکان بالای پنج سال باید واکسینه شوند؛ چراکه سویه اُمیکرون بیشتر کودکان را درگیر می‌کند.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت‌های طنز و تمثیل برای اقناع والدین و نیز تشویق کودکان برای واکسیناسیون کاربردی خواهد بود.

وی اضافه کرد: می‌توان اکیپ‌هایی را به محلات اعزام کرد که ضمن اقناع خانواده‌ها، همان زمان واکسیناسیون نیز انجام شود و ضرورت این موضوع در مناطق سنتی بیشتر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت روحانیون و ائمه جمعه در این راستا هم تاکید کرد و بیان داشت: تاکیدات ائمه جمعه و روحانیون در کردستان نافذ بوده که این بهترین ظرفیت برای تحقق موضوع ترغیب والدین به واکسیناسیون کودکان است.

رمضانی خواستار استفاده از ظرفیت بسیج برای پوشش همگانی واکسیناسیون شد و ادامه داد: توزیع ماسک در معابر عمومی و شلوغ شهر به نوعی فرهنگ‌سازی است تا الزامات بهداشتی مقابله با کرونا رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مردم حساسیت نسبت به کرونا را از دست داده‌اند که می‌طلبد دوباره آن‌ها را حساس کرد که از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار