سفیر چین در ریاض: بر رحمةللعالمین درود فرستید

سفیر چین در ریاض در توئیتی به مناسبت نزدیک شدن میلاد پیامبر اکرم (ص) در توئیتی به زبان عربی نوشت: «درود فرستید بر آن که به‌عنوان رحمةللعالمین مبعوث شد».
کد خبر: ۴۲۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ - 29October 2020

سفیر چین در ریاض: بر رحمة للعالمین درود فرستیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، همزمان با حمایت رئیس جمهور فرانسه از بی‌حرمتی‌ها به اسلام و پیامبر اسلام (ص) در این کشور و برانگیخته شدن خشم جوامع اسلامی، «چنگ وکینگ» سفر چین در عربستان سعودی در آستانه سالروز میلاد پیامبر عظیم‌الشأ‌ن اسلام (ص) در توئیتی به زبان عربی، خواستار درود فرستادن بر پیام اسلام (ص) شد.

به گزارش وبسایت عراقی «نون»، سفیر چین در این‌خصوص نوشت: «فردا مصادف با میلاد پیامبر اکرم است. در این روز پیام صلح، مدارا و میانه‌روی را که پیامبر اکرم (ص) گسترانید؛ به خاطر می‌آوریم. همان پیامی که تا به امروز آثار آن جاودانه باقی مانده است. درود فرستید بر آن که به‌عنوان رحمةً للعالمین مبعوث شد».

پیام تبریک سفیر چین در حالی است که کاریکاتور‌های اهانت‌آمیز نشریه‌های فرانسوی به پیامبر اسلام (صلوات‌الله علیه) و حمایت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور از این اقدام به بهانه آزادی بیان آتش خشم مسلمانان جهان را شعله‌ور کرده است.

بنا بر این گزارش، از نظر اهل سنت تاریخ دوازدهم ربیع‌الاول و از نظر شیعیان هفدم این ماه، سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) است. حد فاصل این دو تاریخ به ابتکار جمهوری اسلامی ایران، هفته وحدت مسلمانان نامیده شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها