فرمانده سپاه امام رضا (ع):

تشکیل هسته‌های مقاومت در مدارس یک ضرورت است

سردار یعقوبعلی نظری گفت: جامعه خدا محور دشمن دارد و هر جامعه‌ای که دشمنان بزرگ‌تر داشته باشد و به مبارزه با دشمنان برخیزد آن جامعه بزرگ‌تر خواهد شد؛ بر همین اساس هسته‌های مقاومت باید برای مقابل با عارضه‌های فرهنگی اجتماعی که ممکن است توسط دشمنان در سطح جامعه ایجاد شود در مدارس تشکیل شود.
کد خبر: ۴۲۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ - 29October 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا(ع) در مراسم گرامیداشت آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی و تحلیف فرماندهان جدید بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه انسان به عنوان واحد عملیاتی یک جامعه می‌تواند نقش اثرگذاری بر آن داشته باشد اظهار داشت: براساس آرمان‌های انقلاب بنا داریم یک ملت زنده، عزتمند،آزاد و مستقل باشیم و اجازه ندهیم کسی به هویت، شخصیت، داشته‌ها و ثروت‌های معنوی و مادی ما چشم طمع داشته باشد.

وی لازمه سربلندی جامعه را اقتدار، آمادگی، شجاعت، برخورداری از روحیه جهادی و روحیه کار و تلاش دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای در تحقق این مهم دارد. آموزش بدون پرورش ممکن است در مسیر انحراف قرار گیرد؛ بر همین اساس پرورش درست می‌تواند آموزش‌ها را به محصول و نتیجه تبدیل کند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اهمیت مسئولیت‌پذیری انسان‌ها در رشد و سربلندی جوامع گفت: انسان بایستی نسبت به خود، خانواده و جامعه مسئولیت‌پذیر باشد. اگر جامعه‌ای انسان‌هایی مسئولیت‌پذیری داشته باشد آن جامعه سربلند، ایمن و زنده است و اگر حس مسئولیت‌پذیری در تک تک افراد ضعیف شود آن جامعه چه فیزیکی و چه ماهیتی از بین خواهد رفت.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران با بیان اینکه دانش‌‌آموزان بسیجی بایستی ماموریت خود را در مدرسه براساس مسئولیتی که پذیرفته‌اند آغاز کرده و سپس به دعوت از سایر دانش‌‌آموزان بپردازند تصریح کرد: دعوت از سایر دانش‌‌آموزان در مدرسه شامل دعوت رفتاری و عملی و همچنین دعوت تبیینی است.

وی با بیان اینکه مباحث مربوط به اعتقادات، آرمان‌ها و سرمایه‌های معنوی باید توسط دانش‌‌آموزان بسیجی مطرح و تبیین شود گفت: تربیت در عرصه اتفاق می‌‌افتد و عرصه‌ها مبتنی بر اهداف بلند مدت باید تنظیم شوند و آن هنگام تربیت محقق می‌‌شود.

سردار نظری در پایان تاکید کرد: جامعه خدا محور دشمن دارد و هر جامعه‌ای که دشمنان بزرگ‌تر داشته باشد و به مبارزه با دشمنان برخیزد آن جامعه بزرگ‌تر خواهد شد؛ بر همین اساس هسته‌های مقاومت باید برای مقابل با عارضه‌های فرهنگی اجتماعی که ممکن است توسط دشمنان در سطح جامعه ایجاد شود در مدارس تشکیل شود.

فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی، سربازان گام دوم انقلاب اسلامی هستند

در ابتدای جلسه نیز حجت‌الاسلام‌ مهدی جعفری ضمن تبریک آغاز هفته بسیجی دانش‌آموزی، دانش آموزان ‌دختر و پسر فرمانده واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی، را سربازان گام دوم انقلاب اسلامی در سنگر مدرسه دانست و اظهار داشت: مراسم تحلیف فرماندهان هزار واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی در سراسر استان در حال برگزاری است.

وی ضمن اشاره به برگزاری دوره یاوران ولایت طی دو ماه و در شش مرحله تصریح کرد: دانش‌آموزان بسیجی از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا با راه‌‌اندازی قرارگاه سربازان حاج قاسم سلیمانی اقداماتی چون تولید ماسک، جمع آوری بسته‌های مواسات و با نزدیک شدن به روزهای آغاز سال تحصیلی جمع‌‌آوری لوازم التحریر ویژه خانواده‌های آسیب دیده را انجام داده‌اند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی با اشاره به جمع‌‌آوری و تقدیم نزدیک به پنج میلیارد تومان کمک‌های مومنانه به خانواده‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا گفت: تحویل حدود سه هزار و 500 بسته لوازم التحریر، کمک به امر ضد عفونی کردن مدارس و تولید شش هزار ماسک از جمله اقدامات دانش‌آموزی بسیجی استان بوده است.

جعفری در پایان با اشاره به توزیع پنج هزار بسته غذایی تا پایان هفته بسیج دانش‌آموزی به همت دانش‌آموزان بسیجی استان گفت: دانش‌آموزان بسیجی استان در قالب خادمین سلامت، اقدام به امر به معروف سلامت در محیط‌های اجتماعی خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار