بیانیه پارلمان عربی در محکومیت توهین به ساحت پیامبر اسلام (ص)

پارلمان عربی پس از یک نشست در قاهره، اصرار به توهین به مقدسات اسلامی با بازنشر کاریکاتور‌های موهن را به شدت محکوم کرد و از جامعه بین‌الملل خواست در مقابل این اقدامات بایستد.
کد خبر: ۴۲۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ - 30October 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در میان ادامه تنش‌ها به خاطر اظهارات ضد اسلامی فرانسه، پارلمان عربی، جامعه بین‌الملل را به جرم شناختن توهین به پیامبر اکرم (ص) و مسلمانان و اسلام فراخواند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، در بیانیه‌ای که پس از نشست پارلمان عربی در مقر اتحادیه عرب در قاهره صادر شد، آمده است، اصرار به توهین به حضرت محمد (ص) با بازنشر کاریکاتور‌های موهن به شدت محکوم شد.

پارلمان عربی در ادامه درباره نتایج فتنه‌انگیزی و کینه‌های دینی هشدار داد و گفت که این اقدامات «گفتمان» نفرت را تغذیه می‌کند.

در ادامه این بیانیه از جامعه بین‌الملل، سازمان ملل و تمامی سازمان‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و پارلمان‌های جهان خواسته شده در مقابل توهین‌های مغرضانه به ساحت پیامبر اکرم (ص) بایستند و مانع از توهین به ادیان و پیامبران شوند.

پارلمان عربی بر ضرورت احترام به احساسات و عقاید همه در جهان و تقویت تسامح تأکید و استفاده از بهانه آزادی برای حمله به اعتقادات دینی را رد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار