کویت سفیر هند را در اعتراض به توهین به پیامبر اسلام (ص) احضار کرد

وزارت امور خارجه کویت، سفیر هند در این کشور را در اعتراض به توهین یک مقام هندی به پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) احضار کرد.
کد خبر: ۵۲۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳ - 05June 2022

کویت سفیر هند را در اعتراض به توهین به پیامبر اسلام (ص) احضار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه کویت امروز (یکشنبه)، سفیر هند در این کشور را احضار کرده و پیام یادداشت اعتراض آمیزی را به وی به دلیل اظهارات توهین آمیز مقام هندی به ساحت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) تحویل داد.

به نوشته الجزیره، وزارت خارجه هند اعلام کرد که یادداشت اعتراضی رسمی به سفیر هند داده و انتظار دارد تا دولت هند ضمن عذرخواهی علنی، این اقدام را فورا محکوم کند. وزارت خارجه قطر همچنین با ابراز ناامیدی از چنین سخنان و مواضعی از جانب مقامات هندی، برکناری فرد هتاک را ناکافی دانست.

در پی اهانت «ناوین کومار جیندال» سخنگوی حزب افراطی «بهاراتیا جاناتا» به عنوان حزب حاکم هند به ساحت نبی اکرم اسلام (ص) و افزایش اعتراضات، این حزب با صدور بیانیه‌ای از تعلیق وی خبر داد.

پس از توئیت «ناوین کومار جیندال» و اسائه ادب به ساحت پیامبر اعظم (ص)، بسیاری از کاربران واکنش نشان داده و خواستار تحریم و برخورد با دولت هند شدند. آن‌ها با درج هشتگ «#الا_رسول‌الله_یا_مودی»، این اقدام سخنگوی حزب حاکم هند را در ادامه سیاست افراطی و ضد اسلامی دولت «ناریندا مودی» نخست‌وزیر این کشور دانستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار