سخنگوی حزب حاکم هند در پی اهانت به پیامبر اسلام (ص) از کار تعلیق شد

حزب حاکم هند از تعلیق از کار سخنگوی خود در پی اهانت به نبی اکرم اسلام (ص) و افزایش اعتراضات خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴ - 05June 2022

سخنگوی حزب حاکم هند در پی اهانت به پیامبر اسلام (ص) از کار تعلیق شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در پی اهانت «ناوین کومار جیندال» سخنگوی حزب افراطی «بهاراتیا جاناتا» به عنوان حزب حاکم هند به ساحت نبی اکرم اسلام (ص) و افزایش اعتراضات، این حزب با صدور بیانیه‌ای از تعلیق وی خبر داد.

به نوشته الجزیره، حزب حاکم هند در این بیانیه تأکید کرد: «ما به همه ادیان احترام قائلیم و با هر ایدئولوژی که در پی اهانت به هر دین و عقیده‌ای است، مخالفیم و قانون اساسی هند ضمن احترام به همه ادیان، به آن‌ها آزادی عقیده داده است.»

در این بیانیه حزب حاکم هند هیچ گونه عذرخواهی از بابت این اهانت نکرده است.

پس از توئیت «ناوین کومار جیندال» و اسائه ادب به ساحت پیامبر اعظم (ص)، بسیاری از کاربران واکنش نشان داده و خواستار تحریم و برخورد با دولت هند شدند. آن‌ها با درج هشتگ «#الا_رسول‌الله_یا_مودی»، این اقدام سخنگوی حزب حاکم هند را در ادامه سیاست افراطی و ضد اسلامی دولت «ناریندا مودی» نخست‌وزیر این کشور دانستند.

برخی نیز از جمله شیخ «محمد الصغیر» عضو اتحاد جهانی علمای مسلمان، نوشتند که اگر در قضیه اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) اقدام جدی از سوی کشور‌های اسلامی انجام می‌شد، اکنون شاهد تکرار این اهانت از سوی مقامات هندی نبودیم.

«احمد الخلیلی» مفتی عمان نیز با صدور بیانیه‌ای، جسارت این مقام هندی را اعلام جنگ علیه همه مسلمانان دانست و خواستار اتحاد امت اسلامی برای مقابله با این‌گونه موارد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار