تعلیق معلم انگلیسی به‌خاطر نمایش کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم (ص)

دبیرستانی در انگلیس درپی اعتراض والدین دانش آموزان، به تعلیق معلمی که به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) توهین کرده بود، اکتفا کرد.
کد خبر: ۴۴۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ - 26March 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در پی اعتراض والدین دانش آموزان به نمایش یک کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم (ص) در یک مدرسه انگلیس، معلم خاطی تعلیق شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «تی‌آرتی»، دبیرستانی در انگلیس روز جمعه و در پی اهانت یکی از معلمانش به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، ناچار به عذرخواهی شد و به تعلیق این فرد اکتفا کرد.

شبکه «اسکای نیوز» روز گذشته (پنجشنبه) گزارش کرد، ده‌ها نفر از والدین دانش‌آموزان، در مقابل دبیرستان «بِیتلی» تجمع و توهین معلم این مدرسه به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کردند.

به گفته اسکای نیوز، والدین حاضر در این تجمع اعتراضی، از ماسک استفاده کرده بودند. با این حال وزارت آموزش انگلیس آن‌ها را به نقض قوانین و محدودیت‌های کرونایی متهم کرده است.

یکی از والدین حاضر در این تجمع اعتراضی گفت، این معلم خاطی، کاریکاتور موهنی که در نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» چاپ شده بود در کلاس درس به نمایش گذاشته است.

چندی پیش به دنبال اقدام مجدد نشریه شارلی ابدو به انتشار چنین کاریکاتورهایی، خشم جامعه مسلمانان برانگیخته شد، اما «امانوئل ماکرون» به جای عذرخواهی از مسلمانان در پی افزایش احساسات ضد فرانسوی در میان کشور‌های اسلامی، در توئیتر به دو زبان عربی و انگلیسی و در حمایت از این اقدام موهن به بهانه آزادی بیان گفته بود که هیچ چیزی سبب عقب‌نشینی فرانسه نخواهد شد.

با این حال، پس از شدت گرفتن انتقادات و برپایی تظارات در کشور‌های اسلامی علیه رئیس‌جمهور فرانسه، ماکرون در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» ضمن عقب‌نشینی از موضع پیشین خود، گفت: «به نظر من منشأ عکس‌العمل‌ها (به این موضوع) دروغ، تحریف سخنانم و این برداشت مردم بود که من این کاریکاتور‌ها را تأیید می‌کنم».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار