امیرعبداللهیان در نشست خبری ستاد سالگرد سردار سلیمانی:

انتقام سخت خون سردار سلیمانی همچنان موضوع اساسی ایران است

دبیر ستاد گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با تاکید بر پیگیری انتقام خون سردار سلیمانی گفت: در بعد بین المللی، حقوقی و سیاسی همچنان بحث انتقام موضوع اصلی و اساسی جمهوری اسلامی ایران است و مردم از سراسر دنیا مطالبه دارند.
کد خبر: ۴۲۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ - 31October 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اولین نشست خبری ستاد برگزاری سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز (شنبه) با سخنرانی امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و دبیر ستاد گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

عبداللهیان با اشاره به وضعیت پرونده سردار سلیمانی در محاکم قضایی اظهار داشت: از همان روز‌های اول ترور، آیت الله رئیسی دادگاهی را مامور این موضوع کردند. این موضوع می‌توانست در دو بعد پیگیری شود اول اینکه به سرعت رایی صادر شود و دوم پرونده‌ای کامل تهیه کنیم تا در محاکم بین المللی قابل دفاع باشد. بازپرس در سفر‌های متعدد به عراق همه مستندات را جمع آوری کرده و بخشی سیاسی و نظامی عراق کمک‌های زیادی داشتند، حتی تا سطح شناسایی جاسوسان پیش رفته شده. امید داریم در سالگرد شهادت ایشان شاهد صدور یک رای قضایی قوی، تاثیرگذار و قابل پیگیری باشیم.

وی با تاکید بر پیگیری انتقام خون سردار سلیمانی گفت: در بعد بین المللی، حقوقی و سیاسی همچنان بحث انتقام موضوع اصلی و اساسی جمهوری اسلامی ایران است و مردم از سراسر دنیا مطالبه دارند. در اقدام تروریستی ترامپ علیه سردار سلیمانی دو اتفاق افتاد، یکی مورد هدف قرار گرفتن خودرو سردار سلیمانی و دوم اینکه سردار به عنوان مهمان دولت عراق مورد هدف حمله تروریستی قرار گرفت. پرتاب ۱۳ موشک به پایگاه آمریکا در عراق تنها پاسخ هدف قرار گرفتن خودرو سردار بود و انتقام خون ایشان خروج آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود.

دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی مکتبی را ایجاد کرد که در راستای مکتب اسلام و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی و دیدگاه‌های ناب رهبری است. با توجه به ابعاد این مکتب در تلاشیم تا در دنیای پیچیده کنونی بتوانیم از طرق مختلف این مکتب را برای نسل امروز و آینده در سطح بین‌المللی به تصویر بکشیم.

وی درباره تشکیل بنیاد شهید سلیمانی تصریح کرد: به خاطر اهمیت موضوع سردار سلیمانی، بنیاد شهید سلیمانی شکل گرفت که با حمایت‌های مردمی فعالیت‌های خود را از چندی پیش آغاز کرده و به عنوان بنیادی که در راستای ترویج اندیشه‌های مکتب شهید سلیمانی و ممانعت از تحریف این شخصیت در سطح منطقه و بین الملل نسبت به آثار این شخصیت روشنگری و فعالیت می‌کند. این بنیاد در عین حال از حمایت خانواده سردار شهید برخوردار است و زینب سلیمانی که از آغازین لحظات شهادت پدر نقشی زینب گونه ایفا کرد نیز در این بنیاد به فعالیت‌ خواهد پرداخت.

عبداللهیان افزود: از ماه‌ها قبل دوستداران سردار سلیمانی از ایران، منطقه و حتی داخل ایالات متحده آمریکا و اروپا پیشنهاداتی را برای گرامیداشت سردار مطرح کردند. مسوولان برای اینکه سالگردی درخور برگزار شود ستادی بدین منظور شکل دادند و این کنفرانس اولین مسئولیت خود را ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: در سراسر کشور برنامه‌هایی با توجه به رعایت پروتکل‌ها و نیز در سطح جهانی برگزار خواهد شد. در گرامیداشت سردار شهید سلیمانی در هفته‌های اول شهادتش تنها در ۵۱ نقطه از آمریکا مراسم‌هایی خودجوش و مردمی برگزار شد و امسال ستاد با درخواست‌های بیشتری از سراسر جهان مواجه است.

عبداللهیان با اشاره به برخی برنامه‌های این ستاد در سالگرد سردار سلیمانی افزود: فیلم مستندی از ۱۴ روز آخر زندگی سردار تهیه شده که در سالگرد شهادت ایشان به نمایش درمی‌آید و از برخی آثار مکتوب مربوط به ایشان رونمایی می‌شود. سردار فردی بسیار اهل مطالعه بود و در کنار تلاش‌های شبانه روزی برای امنیت منطقه و جهان مطالعات زیادی داشت؛ ضمنا آن شهید عزیز اشاره کرده بود که ده‌ها دفتر ۱۰۰ برگ از خاطرات خود دارد که بخشی از آنها در سالگرد ایشان منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: جایزه بین المللی سردار سلیمانی در سطح ملی و بین المللی برگزار می‌شود که اولین رویداد آن همزمان با اولین سالگرد ایشان و همراه با ستاد کرونا انجام می‌شود. برگزاری کنگره علمی جهت بررسی ابعاد شخصیتی علمی سردار مورد توجه ستاد سالگرد است. به صورت خودجوش صد‌ها پیشنهاد به بنیاد سردار سلیمانی رسیده و فراخوان و آدرس فضای مجازی داده می‌شود تا هرگونه پیشنهاد علمی و تولیدات فرهنگی ارائه شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس عنوان کرد: در بنیاد سلیمانی هر دو بعد و دو شکل حضوری و غیر حضوری برگزاری مراسم سالگرد مورد توجه قرار داده شده است. اگر شرایط اجازه دهد بخشی از برنامه‌ها به صورت حضوری خواهد بود و با توجه به اینکه مزار ایشان در کرمان است برنامه‌هایی در کرمان و تهران پیش‌بینی شده، اما به دلیل علاقه مردم در کل کشور و در همه استان‌ها مراسم‌هایی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار