پیشکسوت قرآنی کشورمان:

ماکرون در حق ۲ واژه «جمهوری» و «آزادی» خیانت کرده است

عباس سلیمی خطاب به رئیس جمهور فرانسه گفت: تو به بهانه آزادی و جمهوری جسارت به پیامبر اکرم (ص) را قانونی می‌دانی؛ نه‌تنها در حق ملت فرانسه جفا کردی بلکه در حق دو واژه جمهوری و آزادی خیانت کردی.
کد خبر: ۴۲۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ - 31October 2020

تو در حق ۲ واژه «جمهوری» و «آزادی» خیانت کردیبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «یادبود پدران و مادران آسمانی جامعه قرآنی» امروز (۱۰ آبان) در سالن آمفی تئاتر ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف برگزار شد.

استاد عباس سلیمی پیشکسوت قرآنی کشورمان در این مراسم با عرض تسلیت به اساتید قرآنی که در این ایام پدر یا مادر خود را از دست داده‌اند، درباره جسارت به پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: ما هم‌اکنون در ساختمانی حضور داریم که در خیابانی قرار دارد که هنوز نام نوفل‌لوشاتو بر روی آن است و در فاصله چند ده متری ما و آن سوی خیابان سفارتخانه فرانسه واقع شده است؛ از همین جا پیام جامعه قرآنی کشور را به «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ابلاغ می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ماکرون باید بداند که اهانت به پیامبر بزرگ جهانیان از نظر روابط بین‌الملل، قوانین داخلی و قوانین مذهبی محکوم است، خطاب به رئیس جمهور فرانسه گفت: حمایت تو از بی حرمتی به پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان مقام مسئول اهانتی نابخشودنی است مگر در صورت توبه و عذرخواهی.

این پیشکسوت قرآنی کشور افزود: کاش مشاوران تو برخی نکات را با تو در میان می‌گذاشتند و می‌گفتند که قبل از جسارت به پیامبر اکرم (ص) به نظرات دانشمندان فرانسه مراجعه می‌کردی؛ لااقل دیدگاه الکساندر دوما که پیامبر را معجزه شرق نامیده و دین او را مملو از اخلاق بالا دانسته، فقط یک دور مطالعه می‌کردی.

سلیمی ادامه داد: کاش به تو می‌آموختند دیدگاه روسو را به‌عنوان فیلسوف فرانسوی مطالعه می‌کردی یا کاش به تو می‌آموختند که دیدگاه لامارتین و دیدگاه ادبی ویکتور هوگو را مطالعه می‌کردی.

وی خطاب به امانوئل ماکرون گفت: تو به بهانه آزادی و جمهوری، جسارت به پیامبر اکرم (ص) را قانونی می‌دانی؛ نه‌تن‌ها در حق ملت فرانسه جفا کردی بلکه در حق دو واژه جمهوری و آزادی خیانت کردی.

این پیشکسوت قرآنی کشور تصریح کرد: تو چهره خودت را در تاریخ زمامداران سیاه کردی؛ راستی چه تشابهی بین نام تو «مکرون» و «مکر» وجود دارد.

سلیمی با اشاره به آیه «و مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین»، تاکید کرد: منظور از این آیه کیفر مکر است؛ ماکرون اگر توبه نکنی روزگار بدی در انتظار توست.

وی تصریح کرد: با توجه به این مراسم به هفت نکته قرآنی در مورد مرگ اشاره می‌کنم؛ نخستین نکته این است که مرگ یک حقیقت است و معنای حقیقت عبارت است از کار درستی که با واقع شدنش حقانیت خود را اثبات می‌کند؛ مرگ حقیقتی مسلم بوده و این در آیات قرآنی آمده است.

این پیشکسوت قرآنی افزود: دومین نکته در مورد مرگ این است که استثنا ندارد جز در مورد خدا؛ فقط خداست که زنده می‌ماند و حتی فرشتگان مقرب نیز می‌میرند.

سلیمی با بیان اینکه نکته سوم در مورد مرگ این است که این رویداد در لحظه رخ می‌دهد، تصریح کرد: نکته چهارم این است که این رویداد یعنی مرگ از جنس نابودی و فنا نیست؛ مرگ یک موجود است.

وی یادآور شد: پنجمین نکته در خصوص مرگ ماهیت این رویداد است که برای افراد مختلف متفاوت است، برای مومنان و کافران متفاوت است.

این پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه ششمین نکته درباره مرگ بحث هراس از مرگ است، گفت: چرا انسان‌های مومن مشتاق مرگ هستند، اما بسیاری از مردم ساعت هراسان از مرگ هستند؟ این هراس از مرگ سه دلیل دارد؛ اول «عدم آگاهی از ماهیت مرگ»، دوم «دست خال انسان‌ها (توشه)» و سوم «گناه و معصیت».

سلیمی در پایان آمادگی برای مرگ را هفتمین نکته در خصوص مرگ عنوان کرد و خاطرنشان کرد: رعایت باید‌ها و نباید‌های خدایی و اخلاق اسلامی بسیار مهم است و اگر کسی اینگونه باشد، نگرانی ندارد که مرگ بر او وارد شود.

لازم به ذکر است تلاوت کلام‌الله مجید توسط قاریان بین‌المللی سعید پرویزی و مسعود سیاح گرجی و همچنین مداحی حمید رمضان‌پور از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار