مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم:

سردیس ۱۲ شهید شاخص در پیاده‌راه انقلاب قم نصب می‌شود

سید محمد موسوی منش با اشاره به برگزاری نخستین سمپوزیوم تولید آثار حجمی در قم از ساخت ۱۲ سردیس شهید شاخص در قالب این سمپوزیوم و نصب آن در پیاده راه انقلاب خبر داد.
کد خبر: ۴۲۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳ - 31October 2020

سردیس ۱۲ شهید شاخص در پیاده‌راه انقلاب قم نصب می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «سید محمد موسوی منش» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم امروز در جلسه کمیته رسانه کنگره شهدای استان که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات سازمان زیباسازی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: اسناد فرادستی که بر اساس آن اقدامات سازمان زیباسازی پیش می‌رود سند راهبردی و سند چشم‌انداز شهر مقدس قم است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با تأکید به طراحی و نصب یادمان شهدا از استفتاء از مقام معظم رهبری در این رابطه خبر داد و ابراز کرد: نظر ایشان در این رابطه این بود که جایز است و مانعی ندارد.

وی یادآور شد: ذیل پاسداشت مناسبت‌های دینی، توسعه آثار حجمی و نماد‌های شهری و حمایت از برنامه‌های فرهنگی و هنری برنامه‌های ساخت یادمان اجرایی شده و اساسنامه سازمان هم اشاره مستقیم به ساخت تندیس‌ها و یادمان‌ها دارد.

موسوی منش به برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی تولید آثار حجمی شهدا اشاره کرد و افزود: سمپوزیوم‌های مشابه آن برای تولید یادمان‌های مفاخر پیش‌ازاین در شهر‌های دیگر ازجمله تهران برگزارشده بود و در استان قم نیز در رابطه با ساخت یادمان شهدا این سمپوزیوم در حال برگزاری است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با تأکید به برنامه زمان‌بندی این سمپوزیوم تصریح کرد: ۲۵ تیرماه تا ۲۵ آبان ماه به‌عنوان زمان برگزاری تعیین‌شده است و ۲۵ آبان ماه از این یادمان‌ها رونمایی خواهد شد که یادمان ۸۵ سانت ارتفاع دارد که با پایه با ارتفاع ۱۹۰ سانت از زمین نصب خواهد شد.

موسوی منش پیاده راه انقلاب را محل نصب یادمان‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری سمپوزیوم به‌صورت حضوری نبود و به همین دلیل هنرمندان در کارگاه‌های شخصی خودشان کار را انجام دادند و نهایتاً یادمان‌ها به شهر قم منتقل می‌شود.

وی با اشاره به ترکیب انتخاب شهدا تصریح کرد: انتخاب شهدا به دبیرخانه کنگره واگذارشده و ۱۲ شهید ازجمله آیت‌الله خمینی، آیت‌الله سعیدی، شهید مطهری، شهید اکبری، شهید کریمی، شهید بنیادی، شهید حیدریان، شهید کلهری، شهید دل آذر و شهید زین‌الدین انتخاب‌شده و یادمان آن‌ها در حال ساخت است.

موسوی منش اجرای دیوارنگاره‌های سرداران شهید را موردتوجه قرار داد و گفت: دیوارنگاره شهید سلیمانی، شهدای ارتش و سپاه شهید زین‌الدین، شهید اکبری و شهید حججی طراحی‌شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم به ساخت المان‌های مختلف در سطح شهر هم اشاره کرد و افزود: المان چهل‌سالگی انقلاب در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و المان انقلاب اسلامی در پیاده راه انقلاب نصب می‌شود.

وی با بیان بازنگری در تابلو‌های خیابان‌ها و شوارع تصریح کرد: با توجه به فضای موجود بررسی شد و از افتتاح پیاده راه انقلاب به بعد ساخت تابلو‌ها با تصویر شهدا، محل و تاریخ شهادت، سن و شغل شهید طراحی و نصب می‌شود.

موسوی منش به موضوع نورپردازی‌ها در تقاطع‌هایی که مزین به نام شهدا هستند هم اشاره کرد و افزود: نورپردازی در تقاطع شهدای ۷۲ تن، پل شهید مصطفی خمینی و شهید کلانتری در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

وی از طراحی محیطی بوستان شهید زین‌الدین هم خبر داد و گفت: یادمان مرتفع شهید زین‌الدین و پرده‌هایی از اعزام لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب (ع) در بوستان شهید زین‌الدین نصب خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سردیس شهیدان والامقام آیت الله سعیدی، آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، آیت الله مطهری، مهدی زین الدین، سپهبد قرنی، جواد دل آذر، اسماعیل صادقی، عباس اکبری، محمد بنیادی، احمد کریمی، مصطفی کلهری و جعفر حیدریان به زودی در پیاده راه انقلاب قم نصب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار