در بازدید رییس بنیاد شهید از شرکت ایران خودرو تاکید شد؛

ضرورت به‌کارگیری نخبگان جامعه ایثارگری در صنعت خودرو

سعید اوحدی با حضور در مرقد شهید گمنام در شرکت ایران خودرو و ادای احترام به مقام شهدا، از خطوط تولید این مجموعه بازدید و با مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۲۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ - 01November 2020

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیروز (شنبه) پس از بازدید از شرکت ایران‌خودرو در نشستی در سالن کنفرانس سمند این کارخانه، ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، حضور در مجموعه ایران خودرو را موجب خیر و برکت خواند و اظهار داشت: من از حضور در مجموعه‌های صنعتی و کارگری استقبال می‌کنم؛ زیرا قرار گرفتن در این مجموعه‌ها به انسان احساس نشاط و حرکت می‌دهد.

معاون رییس جمهور اشتغال جامعه ایثارگری را از دغدغه‌های جدی امروز بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد و گفت: صنعت خودرو در دنیا و در کشور ما هم‌سنگ و گاهی جلوتر از صنعت نفت است و ضریب اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم بالایی دارد که می‌توان از این ظرفیت برای اشتغال فرزندان شاهد و جامعه ایثارگری نخبه و تحصیل‌کرده بهره برد.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما این است که هر کاری که برای خدمت به جامعه ایثارگری انجام دهیم، ذره‌ای در مقابل اقیانوس عظیم ایثار و فداکاری خانواده‌های شهید و جانباز و آزاده نیست. تقاضای خاضعانه بنده هم از جامعه صنعت خودروسازی و به‌ویژه مجموعه ایران خودرو، در باب اشتغال همین فرزندان شاهد و ایثارگر است یعنی اگر جایی ظرفیت استخدام دارید؛ حتماً از فرزندان شاهد و ایثارگر استفاده کنید، زیرا ما نخبگان ارزشمندی در جامعه ایثارگری داریم که می‌توانند در حوزه صنعت مثمر ثمر باشند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه جایگاه امروز گروه صنعتی ایران خودرو در کشور را متفاوت از حوزه‌های صنعتی دیگر کشور خواند و افزود: من تجربه بازدید از بیش از پنج خط تولید خودرو در دنیا را دارم و با این تجربه توسعه قابل توجهی که در سنوات اخیر در مجموعه ایران خودرو اتفاق افتاد را ماندگار می‌دانم. درواقع ایران خودرو یک برند ملی برای کشور محسوب می‌شود که هویت و ظرفیت صنعتی کشور را معرفی می‌کند.

اوحدی صنعت و به‌ویژه صنعت خودرو را یکی از اهداف حمله اقتصادی و تحریم دشمن خواند و گفت: خوشبختانه صنعت خودرو و به‌ویژه ایران خودرو با افزایش ظرفیت تولید و خود اتکایی به توان داخلی در این مقطع حساس عملکرد خوب و قابل توجهی از خود نشان داده است و تولیدات داخلی آن بیانگر تحول جدی در مجموعه است که باید آن را حفظ کنیم و قدر بدانیم.

وی با اشاره به جایگاه بالای جامعه کارگری در نگاه اسلام، عنوان کرد: در روایات و احادیث مکرری از ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین، اجر کارگر هم‌سطح با جهاد مستقیم در جبهه جنگ عنوان شده است و انصافاً این مجموعه با کار جهادی خود در بخش صنعت، به‌ویژه در مجموعه ایران خودرو عملکرد بسیار خوبی در شرایط تحریمی کشور داشته‌اند که این روحیه با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو هم در این نشست خط تولید خودرو در شرایط اقتصادی امروز را خط مقدم جبهه اقتصادی خواند و گفت: گروه صنعتی ایران خودرو در آبان ماه امسال رشد ۵۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است که این میزان تولید در شرایط سخت اقتصادی و تحریمی امروز که دشمن تمام روزنه‌های واردات را بسته است؛ نشانه عزم ملی و جهادی همکاران ما در مجموعه ایران خودرو است.

وی ضمن اشاره به تولید قطعات مختلف خودرو در داخل مجموعه ایران خودرو گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در تولید خودروی کم‌مصرف داخلی؛ اقدامات بسیار مؤثری در همین شرایط تحریمی در حوزه داخلی سازی و بومی سازی خودرو و قطعات مختلف آن در گروه صنعتی ایران خودرو صورت گرفته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در ادامه ضمن برشمردن خدمات ارائه شده به جامعه ایثارگری شاغل در این مجموعه، گفت: مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو ۱۱۴ شهید به کشور اهدا کرده است. همچنین امروز درمجموع حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر از جامعه ایثارگری در پست‌ها و بخش‌های مدیریتی، معاونت‌ها و شرکت‌های تابعه گروه صنعتی ایران خودرو مشغول به کار هستند.

وی در پایان گفت: هرچند ایثار و مجاهدت این بزرگواران به هیچ وجه قابل جبران نیست، اما تلاش ما در گروه صنعتی ایران خودرو این است که از هر آنچه برای این عزیزان درنظر گرفته شده است هیچ دریغی نکنیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار