یادداشت/ حامد افروغ

«دفاع مقدس»، محور وحدت و نماد هویت اصیل ایرانی

«هفته وحدت» فرصت مناسبی است تا اندیشمندان و متفکران اقوام و مذاهب مختلف ایرانی با تقویت مبانی انقلابی و تبیین فرهنگ و سیره دفاع مقدس برای جوانان، به تقویت بیش از پیش وحدت ایرانیان کمک کنند.
کد خبر: ۴۸۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۵ - 23October 2021

«دفاع مقدس»، محور وحدت و نماد هویت اصیل ایرانیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ تاریخ هر کشوری، تصویری روشن از هویت ملی آن کشور است. از این‌رو اغلب کشورهای متمدن در برابر سایر کشورها دارای اعتماد به نفس و غروری خاص هستند که همین مساله یکی از دلایلی است تا مورد هجوم و تخریب دیگران قرار گیرند، چون کشورهای بی‌تاریخ و یا کم سابقه نمی توانند برای خود هویت و اصالت دست و پا کنند، لذا با تخریب دیگری سعی در تسکین درد خود دارند.

ایران بزرگ نیز با توجه به پیشینه غنی و پر فراز و نشیبی که دارد همواره در طول تاریخ مورد توجه و البته هجوم و دست‌درازی سایر ملل و دول بوده به طوری که می‌توان گفت یک روز راحت بر این ملت نگذشته است. جغرافیایی که امروز به نام ایران می شناسیم، در برهه‌هایی از تاریخ تقریبا نیمی از آسیا و بخش‌هایی از اروپا و آفریقا را شامل می‌شد اما به سبب همان فشارها و دشمنی‌ها و البته بی‌کفایتی برخی حکومت‌هایی که بر ایران حکم می‌راندند، امروز به این جغرافیا محدود شده است.

پر بی‌راه نیست اگر ادعا کنیم که اغلب بخش‌های جدا شده از ایران بزرگ تمایل دارند تا باز به میهن اصلی خود ملحق شوند، چرا که قرن‌هاست آنها هم در چنگ حکام بی‌کفایت آب خوش ننوشیده‌اند و زندگی راحتی نداشته‌اند و حیات امروز ایرانیان که با وجود انواع و اقسام دشمنی‌های داخلی و خارجی توام با امنیت و آرامش نسبی است، مورد رشک بسیاری است.

ایران اسلامی رهین عمل به مبانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توانست به یک وحدت کلی در میان اقوام و مذاهب مختلف در درون خود دست یابد به طوری‌که کارشکنی‌ها و تحریکات داخلی و بیرونی هم نتوانست این وحدت را بشکند و همین ایران باقیمانده را طعمه دشمنان سازد.

«هفته وحدت» البته که فرصت مناسبی است تا اندیشمندان و متفکران اقوام و مذاهب مختلف ایرانی با تقویت مبانی انقلابی و تبیین فرهنگ و سیره دفاع مقدس برای جوانان، به تقویت بیش از پیش وحدت ایرانیان کمک کنند تا در این وانفسای هجوم دشمن، در برابر ناملایمات توان و تحمل بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار