مسئول بسیج سازندگی کشور خبر داد؛

مشارکت سه برابری مردم نسبت به نهادهای حاکمیتی و اجرایی در طرح کمک مومنانه

محمد زهرایی با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح کمک‌های مومنانه گفت: این طرح که با مشارکت سه برابری مردم نسبت به نهادهای اجرایی و حاکمیتی انجام می‌شود، اهداف متفاوتی همچون آزادسازی زندانیان غیر عمد و اشتغالزایی را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۴۴۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ - 11March 2021

مشارکت سه برابری مردم نسبت به نهادهای حاکمیتی و اجرایی در طرح کمک مومنانهبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور در برنامه «بدون خط خوردگی» «رادیو گفت‌وگو» در خصوص مرحله جدید کمک‌های مومنانه با اشاره به این که این نهضت از ماه مبارک رمضان سال گذشته با دستور رهبر معظم انقلاب آغاز شد، اظهار داشت: این اقدام تبدیل به یک کار عمومی و مردمی شد. مردم در تنگنای معیشتی و فشار حداکثری اقتصادی قرار داشتند، اما نشان دادند که رفتار آن‌ها در این شرایط سخت با سایر ملت‌ها متفاوت است.

وی با تصریح بر اینکه هم نوعی، هم دردی و انسان دوستی در ایرانیان یک مسئله منحصر به فرد است و در شرایط سخت نیز این امر مهم را فراموش نمی‌کنند، اظهار کرد: مرحله دوم نهضت کمک‌های مومنانه در ماه ذیحجه انجام شد و در حال حاضر در مرحله سوم کمک‌های مومنانه قرار داریم.

زهرایی افزود: البته تاکنون چهار مقطع از کمک‌های مومنانه را پشت سر گذاشته‌ایم که هفته وحدت، هفته بسیج، سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و دهه مبارکه فجر این چهار قسمت را تشکیل می‌دادند. در اسفند ماه نیز مقطع پنجم از مرحله سوم را آغاز کردیم.

مسئول بسیج سازندگی کشور درباره مرحله سوم توضیح داد و بیان کرد: با کار مشترکی که امروز چهارشنبه در میدان امام حسین علیه السلام در تهران شروع شد، رزمایش و نهضت کمک مومنانه از فردا پنجشنبه در سراسر کشور آغاز به کار می‌کند.

وی با بیان اینکه در مرحله سوم به مباحثی از کمک مومنانه پرداخت می‌شود که در مرحله‌های اول و دوم کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند، عنوان کرد: آزادسازی زندانیان غیرعمد و اقلیت‌های مذهبی، کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی و خرید جهیزیه از جمله این موارد هستند. در روز نخست در تهران اقدام به خرید جهیزیه شد و در زنجان نیز ۳۵۰ جهیزیه برای نوعروسان تهیه و توزیع شد.

زهرایی افزود: همچنین بسته‌های معیشتی و بهداشتی در کنار سایر اقلام به مستضعفین و نیازمندان اهدا خواهد شد و به این ترتیب موج کمک‌های مردمی در نهضت کمک‌های مومنانه همچنان ادامه خواهد داشت.

نسبت کمک‌های نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی به کمک‌های مردمی ۱ به ۳ بوده است

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه نسبت کمک‌های نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی به کمک‌های مردمی ۱ به ۳ بوده است، عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان سپاه و بسیج و آستان قدس رضوی در این طرح مشارکت داشته‌اند، اما تمام کمک‌های آن‌ها یک سوم کمک‌های مردمی بوده است.

مسئول کشور درباره بازه زمانی اجرای این طرح توضیح داد و گفت: این نهضت و فعالیت‌های خیرخواهانه مردمی تا ۲۷ اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت. در این راستا قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام یک کار مشارکتی با برخی نهاد‌های دیگر انجام داده است و بر اساس آن، اقدام به شناسایی محرومان و نیازمندان کرده است. مرحله بعدی نهضت کمک‌های مومنانه در ماه مبارک رمضان خواهد بود که در طی آن یک طرح جدید نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار