رئیس بنیاد شهید مطرح کرد؛

ضرورت کمک مجموعه‌های دولتی و مردمی برای ارتقای هویت ایرانی اسلامی

قاضی‌زاده هاشمی گفت: نیازمندیم هویت ملی ـ اسلامی خود را ارتقا دهیم و به این منظور نیازمند همکاری جدی بین هنرمندان و نهاد‌های حکومتی و مردمی هستیم.
کد خبر: ۴۹۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ - 22November 2021

ضرورت کمک مجموعه‌های دولتی و مردمی برای ارتقای هویت ایرانی اسلامیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش گنجینه‌های ماندگار نشست مدیران موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که امروز (دوشنبه) در موزه شهدا برگزار شد، با بیان اینکه برای هویت‌بخشی نیازمند عزم عمومی هستیم، اظهار داشت: تعداد زیادی نهاد مدنی داریم که در حوزه ایثار و شهادت فعال هستند و موسسات و ساختار‌هایی دارند.

وی افزود: به لحاظ کمی کم‌کاری داریم، ولی ظرفیت‌ها کم نیست. تعداد آثار و بنا‌هایی که ساخته شده یا تعداد اسناد جمع‌آوری شده و هنرمندان کم نیستند اما اثرگذاری فرهنگ اجتماعی اتفاق نیافتاده است. خوب است نگاهی کنیم و ببینیم کجا باید دقت بیشتری می‌کردیم تا این اتفاق بیافتد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: بیش از ۷۰ سال از جنگ جهانی دوم و بیش از ۱۰۰ سال از برخی جنگ‌های داخلی و خارجی کشور‌ها گذشته است و می‌بینیم کشور‌ها درباره جنگ‌هایشان سریال و فیلم می‌سازند.

وی با اشاره به اهویت هویت سازی بیان داشت: در عراق و افغانستان می‌بینیم هویت‌های قومی بر هویت ملی ارجحیت دارند و باعث می‌شود دولت مرکزی مقتدر ایجاد نشود و رشد، توسعه و عدالت نیز پیش نیاید. نیازمندیم هویت ملی اسلامی خود را ارتقا دهیم و به این منظور نیازمند همکاری جدی بین هنرمندان و نهاد‌های حکومتی و مردمی هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند شهادت قله است و یک دامنه‌ای دارد. ایشان فرمودند شهادت اتفاقی نیست، اعطایی است و فرد باید زمینه‌هایی را در خود به وجود آورده باشد تا به عنوان شهید انتخاب شود. باید ببینیم زندگی یک شهید یعنی چه و این نسخه‌ای است که باید به دنیا عرضه کنیم. معرفی این اشخاص در عصر حاضر سبک زندگی شهدا را به جامعه انتقال می‌دهد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار