دبیر شورای برنامه دبیر ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت:

دفاع مقدس هویت مذهبی را به هویت اسلامی تبدیل کرد/ شهدای روحانی طلایه داران مکتب شهادت شدند

حجت الاسلام و المسلمین لطفیان، گفت: دفاع مقدس هویت خرد را به کلان و هویت مذهبی را به هویت اسلامی تبدیل کرد.
کد خبر: ۴۴۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ - 17February 2021

دفاع مقدس هویت مذهبی را به هویت اسلامی تبدیل کرد/ شهدای روحانی طلایه داران مکتب شهادت شدند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست تکریم مقام و تبیین نقش شهدای روحانی اهل سنت در حفظ و نشر ارزش‌های اسلامی و انقلابی، امروز (چهارشنبه) به مناسبت سالروز بزرگداشت شهدای روحانی اهل سنت با حضور جمعی از علمای اهل سنت، حجت الاسلام و المسلمین شکری نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید، سردار رستگارپناه رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت اظهار داشت: اسلام، واژگان پرمحتوا و شیرین دارد که زندگی ما، مذهب و شریعت ما و راهی که انسان آنرا طی می‌کند، با آن‌ها انس دارد و زندگی ما متناسب با آن تنظیم می‌شود.

وی افزود: هجرت، شریعت، صراط و سایر موضوعات، نیازمند جنبش همراه با آگاهی است که جز از راه جهاد امکان پذیر نیست. اسلام، طرفدار ترقی است؛ اما این راه سختی‌هایی به همراه دارد. اسلام برخلاف جوامع غربی، طرفدار خوبی است و نه خوشی.

حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: اگر آموزه‌های دیگر دعوت به ماندگاری می‌کنند، اسلام دعوت به ماندگاری با عزت می‌کند. اسلام طرفدار مردم سازی است نه مردم داری. آموزه‌های اسلام مردم ساز است و جهاد، زیربنای ترقی یک جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از واژگانی که زمان انقلاب تکرار شده است و امروزه تحت عنوان بیداری اسلامی مرز‌ها را درنوردیده، جهاد است و ما به روح امام خمینی (ره) درود می‌فرستیم که این جریان را به وجودآورد.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت افزود: دفاع مقدس هویت خرد را به کلان و هویت مذهبی را به هویت اسلامی تبدیل کرد. جای خود را به هویت اسلامی و هویت ملی جای خود را به هویت نژادی داده است. جهاد در دفاع مقدس هویت اسلامی را جایگزین هویت مذهبی کرد.

وی افزود: نگاه اسلام به جنگ، فقط قتال و پیروزی به‌طور مطلق نیست. جنگ‌های صدر اسلام هر کدام یک پیام دارند که در حوزه درس‌های قرآنی در دفاع مقدس می‌بینیم. دفاع مقدس حد فاصل ایمان صادق از غیر صادق است. در احد، حدفاصل مسلمانان با ایمان واقعی و غیرواقعی معلوم شد و دفاع مقدس نیز میدانی بود که مرد اسلام واقعی را نشان دادند.

لطفیان اشاره کرد: در پرتو دفاع مقدس و بیداری اسلامی، جریان صادق از غیر صادق شناخته شد و آن‌ها که شهید شدند، صادق شدند.

دبیر شورای برنامه دبیر ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در پایان گفت: شهدای روحانی طلایه دارانی بودند که خود مکتب شهادت را با بیان آراستند و به شهدا پیوستند. آنان بستر شهادت را برای دیگران پدیدآوردند و خود نیز شهید شدند.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار