نماینده انجمن پیشکسوتان سپاس مطرح کرد؛

استفاده رژیم صهیونیستی از خاطرات برای مظلوم‌نمایی قوم یهود/ وظایف ما برای حفاظت از دفاع مقدس در جهان امروز

کامور، در مراسم رونمایی از کتاب «وقت محدود» گفت: رژیم صهیونیستی سعی می‌کند با خاطرات اتفاق نیفتاده یک زخم فرهنگی ایجاد کند تا از این ابزار برای هویت‌یابی خود استفاده کند و از این ابزار برای مظلوم نمایی به نفع قوم یهود استفاده کند.
کد خبر: ۴۸۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ - 14October 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جواد کامور بخشایش نماینده انجمن پیشکسوتان سپاس، در مراسم رونمایی از کتاب «وقت محدود» که به میزبانی انجمن پیشکسوتان سپاس عصر امروز (پنج‌شنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد،  اظهار داشت: انجمن پیشکسوتان سپاس، کار جدیدی را با عنوان «وقت محدود» در مورد زندگی امنیتی و اطلاعاتی شهید سید کاظم کاظمی منتشر کنیم.

استفاده رژیم صهیونیستی از خاطرات برای مظلوم‌نمایی قوم یهود/ وظایف ما برای حفاظت از دفاع مقدس در جهان امروز

این نماینده به درمورد استفاده ابزاری از خاطرات در جهان امروز گفت: نظام سلطه در دوران امروزی از خاطره به عنوان یک ابزار استفاده می‌کند. دورانی که در آن زندگی می‌کنیم، دوران «جنگ خاطره» نام دارد. به گذشته تاریخی خود که می‌نگریم، می‌بینیم که نظام سلطه با سه ابزار اساسی دین، هنر و ورزش به جنگ خاطره‌ها می‌آید و از آن‌ها برای خودش هویت درست می‌کند. 

وی افزود: در جنگ جهانی دوم در بحث دروغین هولوکاست، آنچه نظام سلطه و صهیونیست از آن استفاده می‌کند، استفاده ابزاری از خاطره برای هویت‌سازی است. خاطراتی که وقوع آن‌ها در ابهام است. 

بخشایش درمورد سوءاستفاده‌های رژیم صهیونیستی از خاطرات گفت: رژیم صهیونیستی سعی می‌کند با این خاطرات یک زخم فرهنگی ایجاد کند تا از این ابزار برای هویت‌یابی خود استفاده کند. تمام تلاش این رژیم بر این است تا اتفاقات نیفتاده در اردوگاه آشویتس و سایر اردوگاه‌ها را به عنوان یک زخم فرهنگی تسری دهد و از این ابزار برای مظلوم نمایی به نفع قوم یهود استفاده کند. 

این نماینده در رابطه با وظیفه ما در قبال حفاظت از دفاع مقدس گفت: وظیفه ما در قبال این اتفاق این است که روایات و خاطرات دفاع مقدس و راویان عرصه امنیت و ایثار و شهادت را به عنوان امری فرهنگی تلقی کنیم و آن را جهانی کنیم. تا خاطرات دفاع مقدس به عنوان امری فرهنگی برای اثبات و ارجاع هویت ملی و دینی ما استفاده نشوند، ما نمی‌توانیم در این عرصه نابرابر موفق شویم. 

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار