کارشناس مسائل سیاسی:

جریان مقاومت حاصل صدور انقلاب است

عبدالله چینی‌چیان گفت: جریان مقاومت حاصل صدور انقلاب است و فرهنگ مقاومت نه فقط در ایران بلکه در کشور‌های دوردست‌تر وجود دارد.
کد خبر: ۴۴۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ - 09February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عبدالله چینی‌چیان کارشناس مسائل سیاسی فرهنگی در مصاحبه با رادیو انقلاب اظهار داشت: این مقاومت حاصل صدور انقلاب است. از مصادیق مهم فرهنگ انقلاب دوست شناسی و دشمن شناسی و مبارزه است.

وی ادامه داد: فرهنگ مقاومت نه فقط در ایران بلکه در کشور‌های دوردست‌تر وجود دارد؛ بنابراین این حرکت وجود دارد و انقلابی که جز رهبر هیچ نداشت امروز به قدرتی نه فقط در منطقه بلکه در سطح جهان تبدیل شده است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اینکه بایدن چنین موضعی گرفته فقط روی عدم درک نیست و سیاست هم هست.

وی درباره اینکه چرا معتقدند در برابر ایران باید موضع جدید گرفت؟ گفت: بایدن الان می‌خواهد ایران را کوچک بشمارد. موضع ایران را حمل بر پیشنهاد کردند. درباره دلیل چرایی سوالتان باید گفت که ریشه‌های بسیار عمیق تری هم دارد، چون که نوع جهان بینی و اهداف ما متفاوت و مقابل همدیگر است.

وی درباره اینکه قدرت ایران در هدفمندی بلند است افزود: اینکه ایران مومن خداگرا و معادگرا است و این اصل قدرت است. تمام رفتار‌های ما بر اساس باور‌ها و گرایش‌ها است.

چینه چیان ادامه داد: انقلاب‌هایی که بلندا و عمق ندارند از بین می‌روند. گاهی که آن‌ها نتیجه نمی‌گیرند می‌گویند بیایید مذاکره کنیم. آنچه انقلاب اسلامی به ایران آورد هویت بود و به خاطر اینکه هویت رنگ و سبقه ناسیونالیستی و ملی گرایانه نداشت کل مسلمانان را هویت بخشید.

وی ادامه داد: تلاش انقلاب در صدور انقلاب و فرهنگ انقلاب بود. انقلاب فرهنگ خداگرایی و طاغوت ستیزی را به همه جا صادر کرد.

چینه چیان افزود: جنگ ویرانی جنگ کشتار دارد و کندی دارد، اما دیدیم که چطور ما را محکم کرد و به تولید داخل کشاند و چطور این فرهنگ را صادر کرد. ترور شهید سلیمانی برای ما بد است یا خوب است؟ معلوم است که بد است یک عزیزی را اینجور ناجوانمردانه ترور کردند. آثاری که شهادت ایشان داشت معلوم می‌کند هرچه هم این روندمان را کند کند سبب رشد و شکوفایی از یک جناح دیگر می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: آن زمان که شعار مردم سالاری را سر دادند مقام معظم رهبری گفتند مردم سالاری اسلامی و دینی. ملی گفتن بدون الصاق واژه اسلامی محصور و خفه کردن هویت ملی ما است.

وی ادامه داد: حتی مراسم تحلیف بایدن نیز به طور مذهبی برگزار شد که تا به حال سابقه نداشته است و طور غیر متعارف بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار