مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح کرد؛

رشد ۶۴ درصدی بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قبل از کرونا/ موزه‌ها، رسانه‌ای قوی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

«جعفری» گفت: امروز دوران روایت‌هاست. هر کسی وقایع را سریعتر و بهتر روایت کند، موفق‌تر است. اگر می‌خواهیم زحمات ۴۰ ساله مردم و ایثارگران را حفظ کنیم باید روایت‌های درست و دقیق و به دور از انحراف را به رسانه منتقل کنیم که یکی از این رسانه‌ها موزه‌ها هستند.
کد خبر: ۴۹۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ - 22November 2021

رشد ۶۴ درصدی بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قبل از کرونا/ موزه‌ها ابزار رسانه‌ای قوی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در همایش گنجینه‌های ماندگار نشست مدیران موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که امروز (دوشنبه) در موزه شهدا برگزار شد، با اشاره به برگزاری نشست‌های ماهیانه موزه‌ها برای هم‌افزایی بیشتر اظهار داشت: مجموع ۱۸ موزه و خانه موزه داریم که متعلق به سازمان‌های مختلف هستند و ماموریت بزرگی را دنبال می‌کنند.

وی افزود: قبل کرونا ۱۱ جلسه برگزار و برنامه‌های مشترکی طراحی شد و همکاری‌های وسیعی شکل گرفت. اما به دلیل شیوع کرونا میان جلسات را فاصله افتاد و این اولین نشست پس از کروناست.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به اینکه موزه‌ها بدون حضور مردم روحی ندارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی حرکتی عظیم و بنیادی فکری در جهان اندیشه تاسیس کرد، آوردگاهی که در مقابل جریان غرب و کاپیتالیسم ایستاد.

وی گفت: یکی از دوران‌ پر افتخار فکری، دفاع مقدس است و نورانی‌ترین دوره چهار دهه گذشته است. حیات انقلاب اسلامی بدون دفاع مقدس با مشکل مواجه می‌شد و این دفاع مقدس بود که تداوم حیات فرهنگ انقلاب اسلامی را تضمین کرد.

جعفری بیان کرد: اگر امروز در منطقه، مقابل جریان‌های خشونت بار داعش و تکفیری به توفیقات رسیده‌ایم نشات گرفته از همان دوران است و موجب حفظ کیان کشور ماست که باید به نسل‌های بعد منتقل شود.

وی افزود: امروز دوران روایت‌هاست. هر کسی وقایع را سریعتر و بهتر روایت کند، موفق‌تر است. دشمن در حال ساخت روایت برای ماست. اگر می‌خواهیم زحمات ۴۰ ساله مردم و ایثارگران را حفظ کنیم باید روایت‌های درست و دقیق و به دور از انحراف را به رسانه منتقل کنیم که یکی از این رسانه‌ها موزه‌ها هستند. در موزه حداقل از ۱۰ نوع ابزار رسانه‌ای بهره می‌گیریم لذا امروز دنیا در بحث روایتگری‌ها موزه‌های تخصصی می‌سازد.

جعفری بیان کرد: دنیا از تمام ظرفیت‌های هنری برای انتقال روایت‌هایش از وقایع استفاده می‌کند. با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در این حوزه جلو هستیم. در تهران مدرن‌ترین موزه جنگ غرب آسیا ایجاد شده است.

وی گفت: در کل کشور ۲۳ موزه مناسب داریم و تا سال ۱۴۰۴ این آمار را به ۳۷ موزه می‌رسانیم. در تهران ۱۸ موزه تاسیس شده که یک شاخص برای رشد این اندیشه است. تا قبل از شیوع کرونا شاهد رشد ۶۴ درصدی داخلی و ۸۰ درصدی خارجی بازدید از موزه‌های دفاع مقدس را شاهد بودیم.

به گزارش دفاع‌پرس، همایش گنجینه‌های ماندگار نشست مدیران موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امیر نبی سهرابی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی‌ آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در موزه شهدا برگزار شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار