مزار شهدای آشوری گلباران شد؛

پیام شهیدان وحدت و همدلی برای اقتدار ملی است

شانزدهمین آئین ملی میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی و گل‌باران مزار شهدای ادیان توحیدی، با حضور رهبران و پیروان ادیان الهی، مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در آرامستان آشوریان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ - 03February 2022

پیام شهیدان وحدت و همدلی برای اقتدار ملی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در شانزدهمین آئین ملی میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی و گل‌باران مزار شهدای ادیان توحیدی، که عصر امروز (پنجشنبه) با حضور رهبران و پیروان ادیان الهی، مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در آرامستان آشوریان تهران برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروز روز تجدید میثاق و ادای احترام به ساحت مقدس شهدایی است که برای دفاع از وطن خویش به دور از هرگونه اختلاف، جانانه در برابر تهاجم دشمنان ایستادند و به شهادت رسیدند. ادای احترام به این جوانان پرشور و پاک‌سرشت و خانواده‌های ایشان برای ما ارزش است.

وی با بیان اینکه ایثار یک واژه فطری، فرا دینی، فرا قومیتی و حتی فرا ملی و قابل احترام در بین تمام ادیان الهی محسوب می‌شود، افزود: همه ملت‌های دنیا به این واژه ارج می‌نهند و احترام به نماد‌های ایثارگری در کشور‌های مختلف دنیا بیانگر ارزش ایثار است.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران دین و آیین در خلق ایثار و شهادت را تأثیرگذار برشمرد و تصریح کرد: ایثارگری در میان متدینین از هر دین و آیینی بیشتر به چشم می‌خورد و در کشور ما نیز پیروان ادیان الهی تمام قد در کنار سایر هموطنان‌مان در دفاع از تمامیت این کشور جانانه ایستادند؛ از مزار شریف این شهیدان والامقام راه استقلال و آزادی را می‌جوییم و به ایشان ادای احترام می‌کنیم.

فقیه با بیان اینکه ایران عزیز تا همیشه تاریخ قدردان مادران و پدران شهیدی است که فرزندان خود را برای استقلال و آزادی این کشور فدا کردند، تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس و بیش از چهل سال عزت و امنیت این کشور در تمام عرصه‌ها، مرهون مردانگی‌ها و حماسه‌سازی‌های جوانان غیور ایرانی از هر دین و آیینی است و امروز ما با آرمان‌های بلند این شهیدان پیمان می‌بندیم تا راه ایشان را ادامه دهیم.

وی در پایان با ابلاغ سلام دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده‌های شهدای ادیان الهی، برای ایران عزت و سربلندی مسألت کرد.

در پایان این مراسم از چهار خانواده شهید ارامنه، زرتشتی، کلیمی و آشوری تجلیل شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار