دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

مجاهدت شهدای زرتشتی در دفاع از کیان ایران بزرگ

زرتشتیان همواره در کنار سایر اقلیت‌های دینی و دوشادوش برادران مسلمان خود در کلیه‌ی عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و بزنگاه‌های تاریخی حضور موثر داشته اند.
کد خبر: ۴۹۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶ - 26December 2021

غرورآفرینی شهدای زرتشتی در دفاع از کیان ایران بزرگبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پنجم دی در گاه‌شماری دین زرتشت مصادف با سالروز شهادت پیامبر ایران کهن است. زرتشتیان همچون سایر اقلیت‌های دینی، دوشادوش برادران مسلمان خود در پایش و حراست از مرز‌های آبی و خاکی ایران‌زمین در طول تاریخ هرگز دریغ نورزیده‌اند.

سالروز شهادت این پیامبر بزرگ ایرانی که قرن‌ها پیش نوید ظهور خاتم‌الانبیاء (ص) را اعلام کرده و به حقانیتش شهادت داده بود، بهترین مجال جهت یادبود شهدای زرتشتی هشت سال دفاع مقدس است.

شهید کامران گنجی

نخستین شهید زرتشتی در دوران پر افتخار دفاع مقدس بود. شهید کامران گنجی متولد ۱۳۳۹ در تهران بود و در هفته‌ی سوم جنگ تحمیلی در منطقه‌ی عملیاتی سر پل ذهاب به شهادت رسید. زندگی نامه‌ی آن شهید بزرگوار در قالب مجموعه کتاب‌های مادران به نام «تابنده» از سوی انتشارات روایت فتح به قلم حسین گلدوست منتشر شده است. در این مجموعه نویسنده به سراغ مادر شهید رفته و مصاحبه با ایشان را در قالب این کتاب به بازار نشر رسانده است.

شهید فرهاد خادم

شهید فرهاد خادم متولد ۱۳۳۶ در تهران، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف و از دستاندرکاران احداث پل چذابه در دوران دفاع مقدس است. شهید خادم یکم اسفند سال ۱۳۶۰ حین عملیات احداث پل به شهادت رسید. کتاب «جای پای فرهاد» نوشته‌ی فرهاد خضری به زندگی این شهید از نگاه مادر آن بزرگوار پرداخته و از سوی انتشارات روایت فتح نیز به چاپ رسیده است.

شهید رستم آذرباد

شهید رستم آذرباد متولد سال ۱۳۴۲ در یزد بود و پس از اتمام دوره‌ی متوسطه برای گذراندن خدمت مقدس سربازی وارد ژاندارمری شد و مورخ ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ در منطقه‌ی عملیاتی کردستان در درگیری با عوامل ضد انقلاب به شهادت رسید.

شهید فریدون نژادکی

شهید فریدون کی‌نژاد متولد سال ۱۳۲۴ در یزد، دانشجوی دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه تهران و از دلاوران سرافراز ارتش بود. آن سرباز وطن در تاریخ هفتم مهر سال ۱۳۶۲ در منطقه‌ی عملیاتی سومار به شهادت رسید.

شادروان کیقباد اردشیری چم خلبان نیروی هوایی ارتش، سرتیپ غضنفر آذرفر فرمانده لشکر ۶۴ ارومیه در دوران جنگ تحمیلی و... از دیگر رزمندگان و دلاوران زرتشتی هستند که در دوران دفاع مقدس غرورآفرینی کردند.

زرتشتیان همواره در کنار سایر اقلیت‌های دینی و دوشادوش برادران مسلمان خود در کلیه‌ی عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و بزنگاه‌های تاریخی حضور موثر داشته اند و ثابت کرده اند در پایش از کیان این کشور از هیچ جان فشانی‌ای دریغ ندارند. دوران پر حماسه‌ی دفاع مقدس به عالمیان نشان داد که ایران سرزمین وحدت و همبستگی ملی است و کلیه‌ی اقشار ملت در دفاع از میهن و آرمان‌های ملی خود دست در دست یکدیگر با دشمنان و اهریمنان خارجی و بعضا داخلی به پیکار برخواهند خاست.

گزارش از علی عبدالصمدی

انتهای پیام/ ۱۳۳

نظر شما
پربیننده ها