رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

گرامیداشت مقام شهدا و حفظ این فرهنگ حفظ امنیت آینده است

قاضی‌زاده هاشمی گفت: گرامی‌داشت مقام شهدا و حفظ این فرهنگ حفظ امنیت آینده است. وجود شهدا در بین اقوام مختلف کشورمان نشان می‌دهد همه اقوام در حفظ کشور سهیم بوده‌اند که یکی از این اقوام مردم شریف ارمنی هستند.
کد خبر: ۴۹۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ - 28December 2021

گرامیداشت مقام شهدا و حفظ این فرهنگ حفظ امنیت آینده استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (دوشنبه) در مراسم بزرگداشت شهدا و ایثارگران ارمنی که در کلیسای سرکیس مقدس برگزار شد، با تبریک سال نوی میلادی اظهار داشت: امیدواریم سال نوی میلادی سالی پر از خیر و برکت، صلح و دوستی و آشتی برای تمام ملت‌ها باشد.

وی افزود: در ابتدای سال نوی میلادی یادی از ایثارگران و فداکارانی می‌کنیم که جان خود را برای آرامش ما فدا کردند. آنان کشور، خاک، جان و مال مردم را حفظ کردند تا همه ما امروز در فضایی آرام در کنار هم باشیم.‌ای کاش در دنیا هیچ متجاوزی وجود نداشته باشد، اما از آنجا که افرادی هستند که چشم طمع به ثروت سایر مردم دارند همواره نیاز به افراد شجاعی احساس می‌شود که جلوی آنان بایستند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه یاد کردن از شهدا یاد از گذشته نیست گفت: گرامیداشت مقام شهدا و حفظ این فرهنگ حفظ امنیت آینده است. امام خمینی (ره) فرموده‌اند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. یاد کردن از همه شهدای اقوام مختلف باعث می‌شود مردم قهرمانان خود را پیدا کنند. وجود شهدا در بین اقوام مختلف کشورمان نشان می‌دهد همه اقوام در حفظ کشور سهیم بوده‌اند که یکی از این اقوام مردم شریف ارمنی هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از برادران و خواهران ارمنی تشکر می‌کنیم که در حفظ این سرزمین همراه ما بودند و افراد شجاعی را تربیت کردند که مظهر قهرمانی این ملت هستند، در رشد اقتصادی کشور نقش داشتند و در کنار برادران مسلمان ملتی یکپارچه را آفریدند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان گفت: تبریک شخص رئیس جمهور، هیئت دولت و همراهان ما را به مناسبت سال نوی میلادی و ادای احترام به مقام شهدا، جانبازان و آزادگان ارمنی پذیرا باشید.

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و سیبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه نیز در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک سال نوی میلادی از فداکاری شهدا و ایثارگران تقدیر به عمل آوردند.

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان ارامنه تقدیر شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار