چهل‌سالگی سرو/ سردار باقرزاده در دیدار با خانواده شهید «هراچ هاکوپیان»:

شهدای مسیحی در محضر حضرت عیسی (ع) رو سفید هستند

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: خانواده شهدای اقلیت در پیشگاه حضرت عیسی (ع) و مریم مقدس (س) رو سفید هستید چرا که به ندای کمک‌خواهی مردم کشورشان پاسخ مثبت دادند.
کد خبر: ۴۱۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ - 20September 2020

شهدای مسیحی در محضر حضرت عیسی (ع) رو سفید هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پیکر شهید مسیحی «هراچ هکوپیان» از شهدای اقلیت کشور پس از ۳۳ سال از شهادتش، چندی پیش شناسایی شد.

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح به همراه هیئتی، با حضور در منزل شهید هاکوپیان خبر شناسایی پیکر این شهید را به پدر و مادر وی دادند.

سردار باقرزاده در این دیدار اظهار داشت: شهدای ارامنه رو سفید هستند. خانواده شهدا در پیشگاه حضرت عیسی (ع) و مریم مقدس رو سفید هستید چرا که به ندای کمک‌خواهی مردم کشورشان پاسخ مثبت دادند. زمانی که جنگ شد همه به کمک آمدند تا شعله‌های آتش جنگ را خاموش کنند و شما در این راه کمک کردید تا دیگران آسیب نبینند. همانطور که حضرت عیسی (ع) گفتند اگر آتشی به خانه‌ای افتاد تلاش کنید آتش خاموش شود تا به خانه‌های دیگر نیافتد.

وی افزود: ارامنه کشور مثل باقی اقلیت‌های مذهبی رو سفید هستند که توانستند به کشور، انقلاب و دفاع از جان مردم خدمت کنند. رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیری دارند که می‌فرمایند «شهدای اقلیت حواریون انقلاب هستند»، این از آموزه‌های قرآنی ماست. ۱۲ نفر از جوانان اعلام کردند حضرت عیسی (ع) را همراهی می‌کنند. شما هم در زمان خمینی روح‌الله (ره) کمک کردید و دفاع مقدس را پیش بردید. شهید «هراچ هاکوپیان» سند افتخار ماست و در آستانه هفته دفاع مقدس از طرف همه ملت ایران به شما تبریک بگویم؛ و این خبر خوش را اعلام کنم که پسر شما پیدا شده و چند سال پیش در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان بعد از تشییع بسیار باشکوه و مفصل به خاک سپرده شد. ما، چون نمی‌دانستیم مردم شهیدپرور زاهدان این شهید را دفن کردند و یادمان زیبایی هم برای ایشان ساخته شد.

به گزارش دفاع‌پرس، شهید هراچ هاکوپیان ۲۰ فروردین سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۹ که با هدف آزادسازی منطقه باباهادی در شمال قصر شیرین صورت گرفت، به شهادت رسید و با وجود کوشش همرزمانش برای انتقال پیکر وی، جسم بی جان او در منطقه ماند.

پیکر مطهر این شهید با تلاش گروه‌های تفحص در سال ۱۳۹۱ کشف و در سال ۱۳۹۲ همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) با بدرقه باشکوه جوانان، در دانشگاه آزاد زاهدان آرام گرفت.

با پیگیری‌های انجام شده و گرفتن نمونه خون پدر و مادر شهید هاراچ هاکوپیان، پیکر این شهید پس از گذشت هفت سال از زمان تدفینش از طریق دی ان‌ای شناسایی شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها